موضوعات داغ

دی اس 4 جدید رونمایی شد، رقیب فرانسوی برای بی ‌ام ‌و سری ۱

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یکی از برندهای متعددی که متعلق به اتحاد استلانتیس هستند، شرک DS اتومبیلز است که در سال ۲۰۰۹ به عنوان زیربرند لوکس سیتروئن تأسیس شد، و سپس در سال ۲۰۱۵ به یک برند مستقل تبدیل شد. خط تولید این شرکت در حال حاضر شامل شاسی بلندهای دی اس 3 کراس‌بک و دی اس 7 کراس‌بک و سدان دی اس 9 است که پرچمدار این شرکت به حساب می‌آید.

حالا خط تولید این شرکت در حال گسترش است و شامل هاچ بک کامپکت دی اس 4 خواهد شد تا جای مدل نسل قبلی که تولیدش در سال ۲۰۱۸ متوقف شده بود را پر کند. مانند بسیاری از محصولات گروه پژو سیتروئن در چند سال گذشته از جمله سیتروئن C4، این هاچ‌بک کامپکت هم روی پلتفرم EMP2 ساخته شده است.

این مدل پیچیده‌تر از نسل قبلی خود به نظر می‌رسد و طراحی چراغ‌های آن به شکلی است که از گروه پژو سیتروئن انتظار داریم. در جلو شاهد چراغ‌های LED ماتریس هستیم که در کنارشان چراغ‌های روز قرار گرفته و این مجموعه دارای ۹۸ LED است. دستگیره‌های درب مخفی دی اس 4 قبلی که در نزدیکی ستون C قرار داشتند دیگر دیده نمی‌شوند، و جای خود را به دستگیره درهای بیرون آمدنی داده‌اند که جایی هستند که انتظارشان را داریم.

این هاچ‌بک بازسازی‌شده طول و عرض بیشتری نسبت به DS 4 قبلی دارد و حالا طولش ۴٫۴ متر و عرضش ۱٫۸۳ متر است. مشتریان می‌توانند آن را با چرخ‌های ۲۰ اینچی سفارش دهند.

دی اس 4

گزینه‌های پیشرانه مختلفی برای انتخاب وجود دارند، از جمله موتورهای PureTech بنزینی با توان ۱۳۰، ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب بخار و یک موتور دیزلی BlueHDi با توان ۱۳۰ اسب بخار. همه آن‌ها به طور انحصاری در کنار یک گیربکس هشت سرعته خودکار قرار می‌گیرند و این در مورد نسخه پلاگین هیبریدی هم صدق می‌کند. مدل پلاگین هیبریدی دارای یک موتور چهار سیلندر با توان ۱۸۰ اسب بخار و یک موتور برقی با توان ۱۱۰ اسب بخار است که خروجی کلی ۲۲۵ اسب بخار تولید می‌کنند. نسخه پلاگین هیبریدی محدوده مسافت برقی بیش از ۵۰ کیلومتر خواهد داشت.

DS اتومبیلز مدل جدید را به سه شکل مختلف توسعه می‌دهد، چون در کنار مدل اصلی یک شاسی بلند شبیه دی اس 4 کراس‌بک و یک نسخه اسپرت شبیه دی اس 4 پرفورمنس لاین هم عرضه می‌شوند. فضای داخلی شیک با چندین پیکربندی مختلف در دسترس است و تقریبا در تمام آن شاهد استفاده از چرم آلکانتارا و ناپا هستیم.

لیست امکانات بسیار گسترده است، از سیستم صوتی ۶۹۰ واتی فوکال تا تصفیه کننده هوای داخلی. حتی واقعیت افزوده برای نمایشگر هدآپ ۲۱ اینچی در دسترس است، در حالی که مانند مدل‌های دیگر ارائه شده توسط این برند لوکس فرانسوی، سیستم رانندگی نیمه خودران سطح ۲ هم در این مدل استفاده شده است.

رؤسای استلانتیس هنوز تصمیم نگرفته‌اند که DS اتومبیلز را در آمریکای شمالی معرفی کنند یا خیر، چون قرار است پژو به زودی به بازار آمریکا برگردد. در همین حین، فروش دی اس 4 از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ در اروپا و دیگر بازارها آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/18
دیس عددی نیست مقابل BMW