موضوعات داغ

تسلا از شرکت برق چین عذرخواهی کرد! داستان پیچیده شارژهای سریع

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از انتشار ویدئویی که در آن یک کارمند تسلا به یکی از مشتریان این شرکت گفت شبکه برق ملی چین به خودروی او آسیب زده است، این شرکت به خاطر اتهامی که علیه استیت گرید زده شده بود از این شرکت برق دولتی چین عذرخواهی کرد.

صاحب خودرو اعلام کرده بود پس از شارژ تسلا مدل ۳ خودش در یک ایستگاه شارژ، خودروی او دیگر روشن نشده است. سپس به او گفته شد که اینورتر خودرو که برق DC باتری را به AC تبدیل می‌کند، دلیل این مشکل بوده است.

در این ویدئو، کارمند تسلا ظاهراً اضافه بار در استیت گرید را دلیل این مشکل دانسته است. این شرکت برق دولتی در نانچانگ این اتهام را نپذیرفت و ادعا کرد که شبکه آن‌ها با ولتاژ پایدار در حال عملیات بوده و شرایط غیرعادی خاصی را تجربه نکرده است. تسلا ادعا کرده این کارمند تقصیری نداشته و این ویدئو ویرایش شده و اضافه بار فقط به عنوان یکی از احتمالات برای وقوع این مشکل بیان شده است.

تسلا مدل 3

چین بازار بسیار مهمی برای تسلا است و آن‌ها نمی‌خواهند چینی‌ها را ناراحت کنند. به همین دلیل، آن‌ها یک ویدئو عذرخواهی ساخته‌اند که در آن می‌گویند:

ما به خاطر این سوء تفاهم عمیقاً متاسفیم و می‌خواهیم از شبکه برق نانچانگ به خاطر ناراحتی‌های ناشی از این اشتباه عذرخواهی کنیم. ما مشکل این مشتری را حل کرده‌ایم و در حال انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های لازم برای پیدا کردن دلیل وقوع این مشکل هستیم.

تقریبا یک هفته پیش یک تسلا مدل ۳ در حالی که در یک پارکینگ زیرزمینی در شانگهای پارک شده بود منفجر شد، و تسلا ادعا کرد که حتما چیزی به بخش زیرین این خودروی برقی برخورد کرده و به باتری آن آسیب زده که باعث انفجار آن شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد