موضوعات داغ

رئیس طراحی بی ‌ام ‌و: هدف ما جلب رضایت همه مردم نیست!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای طراحی شده توسط کریس بنگل ترکیبی از طراحی جسورانه با رگه‌های سنتی بودند. اما این قضیه در مورد نسل دوم سری ۴ صدق نمی‌کند، که پوزه خوک را به همگان معرفی کرد و باعث انتقادات زیادی حتی از سوی طرفداران این برند شد.

پس از رونمایی از سری ۴ جدید، دوماگوج دوک رئیس تیم طراحی بی ‌ام‌ و اعلام کرد هدف آن‌ها جلب رضایت همه مردم نیست. او گفته است:

نباید به واکنش‌ها در رسانه‌های اجتماعی گوش کرد. این کار کمکی به شما نمی‌کند.

جلوپنجره کلیوی خیلی بزرگ بی ‌ام ‌و که مورد انتقاد فرانک استفنسون و چیپ فوز قرار گرفته در مدل‌های M3، M4 و iX هم دیده می‌شود. شاسی بلند برقی iX بدترین آن‌ها بود که پس از رونمایی از آن، بی ‌ام ‌و پیام توهین‌آمیز «باشه بومر» را در جواب منتقدانش منتشر کرد.

سری ۴

اما بی ‌ام ‌و همچنان اهمیت زیادی به افرادی که می‌توانند باعث موفقیت یا شکست این خودروساز آلمانی شوند نمی‌دهد. دوماگوج در مصاحبه‌ای با تخت گاز گفته است:

هدف ما جلب رضایت همه مردم دنیا نیست. همه نسبت به محصولات ما نظر منفی ندارند. مثلا ۲۰٪ از مردم جلوپنجره سری ۴ را دوست دارند. آن‌ها همان مشتریانی هستند که ما محصولات خود را برای آن‌ها عرضه می‌کنیم.

اما ۸۰ درصد از مردم در این زمینه از ب ی‌ام ‌و رضایت ندارند. چگونه یک طراح ارشد می‌تواند نظر اکثریت مردم را نادیده بگیرد، در حالی که رقیب اصلی بی ‌ام ‌و یعنی مرسدس بنز بیش از پیش به آن‌ها نزدیک شده است.

تفاوت قابل توجهی بین یک طراحی آینده‌نگرانه و یک طراحی ضعیف وجود دارد. بنابراین احتمالا بی ‌ام ‌و در چند سال آینده از این رفتار مغرورانه خودش نسبت به مشتریان پشیمان خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد