موضوعات داغ

تویوتا پرجستجوترین برند خودروسازی دنیا در سال ۲۰۲۰ شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

با وجود اثرات منفی همه‌گیری ویروس کرونا، تویوتا در سال گذشته به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. این برند ژاپنی پس از اینکه پنج سال پیش عنوان پرفروش‌ترین برند خودرو در دنیا را به گروه فولکس واگن واگذار کرد، در سال ۲۰۲۰ این عنوان را پس گرفت.

البته رستگاری تویوتا به اینجا ختم نمی‌شود. طبق پژوهشی که به تازگی انجام شده است، تویوتا در سال ۲۰۲۰ بیشترین تعداد جستجو در گوگل را داشته است. این رکورد در سال ۲۰۱۹ در اختیار بی ‌ام ‌و بود که امسال کمتر در اینترنت مورد جستجو قرار گرفته است.

این پژوهش نتیجه جمع‌آوری اطلاعات از ۱۵۸ کشور مختلف طی سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ است. کل حجم جستجوی برندهای خودرو در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۸ میلیون جستجو بوده است.

بر اساس این پژوهش، تویوتا در ۵۵ کشور بیشتر از بقیه برندها جستجو شده است، که ۳۴.۸ درصد از کل کشورهای مورد بررسی را تشکیل می‌دهند. این پیشرفت بزرگی نسبت به سال ۲۰۱۹ است، که در آن تویوتا فقط در ۱۷.۷ درصد از کشورها بیشتر از بقیه برندها جستجو شده بود.

میزان جستجو برندهای خودروسازی

از سوی دیگر، بی‌ام‌و افت شدیدی را نسبت به سال قبل تجربه کرد و از برترین برند خودروی جستجو شده در ۱۱۸ کشور در سال ۲۰۱۹ به برترین برند جستجو شده در ۳۴ کشور در سال ۲۰۲۰ تبدیل شد که نشان دهنده افت ۶۴ درصدی است. البته این برند آلمانی جایگاه خود را به عنوان پرجستجوترین خودروساز در طول یک دوره سه ساله حفظ کرده است.

از طرفی مرسدس بنز جایگاه خود را به عنوان سومین خودروساز پرجستجو در ۱۵۸ کشور حفظ کرده است. جالب اینجاست که کیا و فورد پیشرفت خوبی داشته‌اند و به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را پس از مرسدس بنز به خود اختصاص داده‌اند. هر دو برند در سال ۲۰۱۹ در آخرین جایگاه لیست قرار داشتند و هر کدام فقط در یک کشور بیش از بقیه کشورها جستجو شده بودند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/25
تویوتا ، متشکل از دو خودروسازی عمده ، یعنی تویوتا و لکسس هست. در حالی که شرکت فولکس واگن ، مرکب از 9 کمپانی بزرگ یعنی آئودی ، پورشه ، بوگاتی ، لامبورگینی ، سئات ، اشکودا ، بنتلی ، دوکاتی و گلف و خود فولکس هست.
و این ، نشان از عظمت کمپانی تویوتاست 👏👏👏👏