موضوعات داغ

تزئینات چرمی در مدل های آینده مینی دیگر ارایه نمی شوند!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی مینی قصد دارد گزینه تزئینات چرمی را از مدل‌های آینده خود حذف کند تا به برند پایدارتری تبدیل شود. این خودروساز به دنبال روش‌هایی برای توجه بیشتر به محیط زیست است، در حالی که همچنین ویژگی مینی بودن خودش را فراموش نکند.

تصمیم به ارائه ندادن تزئینات چرمی در مدل‌های آینده یکی از این روش‌ها است، آن هم با وجود اینکه ۵۴ درصد از کل مینی‌های جدید فروخته شده در بریتانیا در سال گذشته دارای تزئینات چرمی بودند.

الیور هایلمر رئیس طراحی مینی گفته است:

ما در آینده دیگر به چرم نیاز نخواهیم داشت، چون معتقدیم پایدار نیست. ما متقاعد شده‌ایم که بدون چرم هم می‌توانیم محصولات مدرن و با کیفیت تولید کنیم. پارچه استفاده شده در صندلی‌ها ۱۰۰٪ بازیافتی است. آسترهای زیرین ۷۰٪ بازیافتی است. ما به دنبال یک طراحی مناسب برای تمام دوران‌ها هستیم. طراحی یک فصلی، مانند مد، هدف ما برای طراحی مینی‌های آینده نیست.

این یک نوآوری ساده است. مواد مورد استفاده بازیافتی اما در عین حال لوکس هستند. ما نوآوری را در خدمت کاربردی بودن قرار داده‌ایم. به عنوان مثال، ما در کانسپت اوربانات از چوب پنبه استفاده کردیم.

مینی

طراح ارشد مینی می‌خواهد میراث این برند تجاری را حین حرکت رو به جلو حفظ کند. هایلمر گفت که هدف او ایجاد کمترین آلودگی توسط هر یک از مدل‌های این شرکت و حفظ عناصر طراحی مخصوص مینی است. هایملر گفته:

برای ما سوالاتی به وجود می‌آید، مثلا اینکه آیا در آینده کلیدهای فیزیکی هنوز کاربرد دارند؟ چون ما دوست داریم از آن‌ها استفاده کنیم. ما می‌خواهیم اصول اولیه را درست انجام دهیم، و سپس عناصر طراحی مخصوص مینی را به آن اضافه کنیم.

البته جذابیت هنوز یکی از عناصر اصلی این برند است. اما جذاب بودن فقط در تجربه رانندگی خوب خلاصه نمی‌شود، بلکه طبق گفته هایملر، در گروی راحتی در استفاده و راحتی در رانندگی است.

در مورد نسخه‌های جان کوپر ورکس، رئیس طراحی مینی می‌خواهد آن‌ها را زنده نگه دارد تا به مأموریت همیشگی خود ادامه دهند. او در این باره گفته:

من شخصا معتقدم که باید یک ارتباط عاطفی با طرفداران سرسخت خود داشته باشیم تا مدل جان کوپر ورکس که هدف اصلی آن‌ ارائه رانندگی لذت‌بخش است را حفظ کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد