موضوعات داغ

آیا تویوتا یاریس GR از تست موس سربلند بیرون می‌آید؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا یاریس GR جدیدترین خودرویی است که تست موس را با سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت انجام داده و پس از شکست چندین مدل مختلف در این تست، گویا بالاخره یاریس موفق شده این تست را با موفقیت پشت سر بگذارد.

این هات‌هچ عملکرد فوق‌العاده‌ای در این تست داشت، و بهترین تلاش خود را با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت یعنی ۳ کیلومتر بر ساعت بیشتر از حداقل سرعت مورد نیاز برای این تست ثبت کرد.

تویوتا یاریس GR که سال گذشته به عنوان جدیدترین مدل هات‌هچ کامپکت وارد بازار شد، روی یک پلتفرم سفارشی ساخته شده که از قسمت جلویی معماری GA-B استفاده می‌کند، که یاریس اصلی هم روی همان پلتفرم ساخته شده است. در قسمت عقب این مدل از معماری GA-C استفاده شده که در مدل‌های کامپکت این خودروساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل پیاده‌سازی سیستم تمام چرخ محرک امکان‌پذیر بوده است و این خودرو همچنین دارای سیستم تعلیق اختصاصی و ترمزهای تقویت‌شده است.

پکیج اختیاری Circuit Pack که روی خودرویی که در این تست موس به موفقیت رسید نصب شده است، سیستم تعلیق تقویت‌شده، دیفرانسیلهای لغزش محدود جلو و عقب تورسن، و چرخ‌های ۱۸ اینچی با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت ۴۰/۲۲۵ را به آن اضافه می‌کند.

تویوتا یاریس GR از موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که توان ۲۵۷ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل کمتر از ۵.۵ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد