موضوعات داغ

تویوتا مدعی است مزایای خودرو پلاگین هیبریدی و الکتریکی یکسان است!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

با وجود شتاب الکتریکی سازی خط تولید خودروسازان، تویوتا تاکنون علاقه‌ چندانی به عرضه خودروهای تمام الکتریکی نداشته است. این مساله برای خودروسازی که با عرضه تویوتا پریوس در بازار خودروهای هیبریدی و سلول سوختی پیشگام محسوب می‌شود، کمی عجیب است. با این حال به نظر می‌رسد تویوتا به آرامی در حال حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی است.

سال آتی میلادی، بازار خودرو آمریکا میزبان سه محصول جدید الکتریکی از تویوتا خواهد بود. دو مدل به صورت تمام برقی با پسوند EVS و یک مدل به صورت پلاگین هیبریدی عرضه خواهند شد. همچنین یکی از سه خودرو یاد شده با برند لکسوس و دو مدل دیگر با برند تویوتا به دست مشتریان خواهند رسید. از نظر تنوع سگمنت نیز یک مدل آن‌ها شاسی بلند ترکیبی یا کراس‌اوور خواهد بود که در ژاپن تولید شده و سپس به بازار آمریکا صادر می‌شود.

تویوتا اعتقاد دارد که عرضه پیشرانه‌های مختلف برای مشتریان، حق انتخاب آن‌ها هنگام خرید را افزایش خواهد داد. علاوه برآن تویوتا می‌گوید که مزایای زیست محیطی یک خودرو پلاگین هیبریدی و یک خودرو الکتریکی یکسان است، هرچند هزینه تملک خودروهای تمام برقی برای خریدار بیشتر خواهد بود.

گیل پرات ، دانشمند ارشد و مدیرعامل موسسه تحقیقات تویوتا در این باره می‌گوید: رسالت ما در این است که خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست را برای هر مشتری با هر سطح بودجه به بازار عرضه کنیم، بنابراین می‌توان با تولید خودروهای مقرون به صرفه پلاگین هیبریدی به جای خودروهای الکتریکی گران قیمت، سهم بیشتری در کاهش گازهای گلخانه‌ای سطح زمین ایفا کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد