موضوعات داغ

چرا زنان در تصادفات رانندگی آسیب بیشتری می‌بینند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

امروزه اتومبیل‌ها ایمن‌تر از گذشته هستند و استفاده از فناوری‌های نوین، تاثیر مثبتی بر افزایش سطح ایمنی خودروها گذاشته است. بنابراین میزان مرگ و میر سرنشینان خودروها بر اثر تصادفات نسبت به گذشته کاهش یافته است. با این حال میزان ایمنی تمام اتومبیل‌ها یکسان نیست و خودروهایی که کوچکتر و ساده‌تر هستند، نسبت به انواع بزرگتر و پیشرفته‌تر از ایمنی کمتری برخوردارند.

مطابق مطالعات سازمان‌های بیمه در ایالات متحده، زنان نسبت به مردان در تصادفات رانندگی بیشتر آسیب می‌بینند. مطابق داده‌ها احتمال کشته شدن رانندگان زن در تصادفات 20 الی 28 درصد و میزان اسیب دیدگی حدود 70 درصد بیشتر از مردان است. در جریان این مطالعه مشخص شد که میزان آسیب دیدگی بیشتر زنان در تصادفات، مربوط به خودروهایی است که استفاده می‌کنند.

به گفته جسیکا جرمکیان ، معاون تحقیقات IIHS، طی این تحقیقات مشخص شد که زنان به مالکیت خودروهای سبک و کوچک علاقه دارند و به همین دلیل در تصادفات از نواحی جانبی و پشت، متحمل آسیب بیشتری می‌شوند. این تحقیقات همچنین نشان داد که در طول دهه‌های گذشته میزان آسیب‌پذیری زنان در تصادفات کاهش یافته است، با این حال همچنان زنان دو الی دو و نیم برابر مردان در تصادفات آسیب می‌بینند. چنین تحقیقاتی می‌تواند راهکاری مناسب برای افزایش امنیت خودروهای کوچک و توجه بیشتر خودروسازان به ایمن سازی محصولات کوچک و سبک باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد