موضوعات داغ

تسلا در فروش خودرو با بیت کوین پیشتاز نبوده، خودنمایی بزرگ ایلان ماسک با ارز دیجیتال

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

افزایش بی سابقه ارزش بیت کوین طی سال های اخیر بویژه ماه های گذشته، باعث شده تا توجهات به این ارز رمزگذاری شده در سراسر جهان به شدت افزایش پیدا کند و حتی با خرید سخت افزارهای قدرتمند توسط ماینرها، بسیاری از مشتریان قطعات کامپیوتری و یا لپ تاپ های قدرتمند را با مشکلات کمبود قطعات و افزایش بهای آنان مواجه کرده است.

به دنبال افزایش ارزش بیت کوین، چندی پیش تسلا اعلام کرد که امکان خرید اتومبیل را با بیت کوین فراهم کرده است و دیگر لازم نیست که حتما یک حساب بانکی پر از پول داشته باشد و با استفاده از بیت کوین می توان به راحتی یکی از محصولات تسلا را خریداری کرد، این درحالیست که یکی از فروشندگان محلی آمریکایی مدعی فروش خودرو با بیت کوین طی سال های اخیر و چند سال زودتر از تسلا شده است که به دلیل فروشنده محلی بودن، کسی به اقدام آن توجهی نکرده است.

کریستوفر باشا، یکی از فروشندگان محلی اهل جورجیا در استقبال از بیت کوین برای فروش خودرو چندین سال جلوتر از ایلان ماسک بوده و مدعی است که نحوه استفاده و کار با ارزهای رمزگذاری شده بیت کوین را از هم اتاقی خود آموخته است که در کار استخراج بیت کوین مهارت دارد. شخصی با بیت کوین یک پیتزا خرید، پس خرید ماشین با بیت کوین چندان دیوانه وار نیست!.

طبق گفته باشا، وی پذیرش بیت کوین را از سال 2015 میلادی آغاز کرد، اما آن زمان هیچ مشتری نداشت و تقریبا اقدام او به فراموشی سپرده شد، اما در سال 2017 میلادی و با افزایش قیمت بیت کوین، یک مشتری به سمت او آمد و با استفاده از همین ارزهای رمزگذاری شده تعداد 4 دستگاه خودروی کیا با مجموع ارزش 150 هزار دلار را خریداری کرد و از اواخر سال گذشته نیز انجام این کار در حال افزایش است.

به دنبال افزایش نرخ ارز، فروشندگان معتقد هستند که قبول ارزهای رمزگذاری شده برای بازاریابی و تجارت مناسب است، اما هنوز تجارتی ایمن برای آن شکل نگرفته و مواردی همچون نوسان قیمت یا عدم وجود بانک های متعدد و مخصوص برای نگهداری و یا تبدیل این نوع ارزهای رمزگذاری شده به ارزهای مرسوم، مشکلاتی را در معاملات ایجاد خواهد کرد. بویژه برای نمایندگان فروشی که هنوز اطلاعات دقیقی از این نوع ارزهای رمزگذاری شده ندارند و ممکن است کسب و کار آنان به خطر بیافتد.

باشا فروشنده کیا در ادامه اینطور گفت که پس از دریافت بیت کوین و فروش خودرو، بلافاصله اقدام به فروش و تبدیل آن به پول رایج کرده است، زیرا معتقد است که نگه داشتن چنین دارایی بی ثباتی برای یک شرکت خطرناک است، هرچند او گفت که به ازای هر معامله به طور متوسط بین 300 تا 400 دلار هنگام تبدیل بیت کوین ضرر می کند.

علاوه بر این پیترو فریگریو، یک فروشنده لامبورگینی در ایروین کالیفرنیا نیز اعلام کرد که بعد از افزایش قیمت بیت کوین در سال 2017، فروشگاه او موفق به فروش 20 دستگاه خودرو با استفاده از بیت کوین شده است. عموم خریداران هم مشتریان جوانی هستند که به خرید و استفاده از ارزهای دیجیتال علاقه دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد