موضوعات داغ

فیات 2020 در ایران پلاک ملی شد؛ ورود رسمی ایتالیایی قدبلند به بازار

عکس مطلب اول

از شایعات تا پلاک ملی

چند هفته‌ای است که خبر ورود محصولات جدید فیات توسط شرکت پارسیان موتور در فضای مجازی منتشر شده و حتی بعضاً از عدم توانایی این شرکت برای گذراندن مراحل رسمی شماره‌گذاری این خودرو صحبت شده بود، اما امروز عکس‌هایی توسط مخاطبین خودروبانک برای ما ارسال شد که نشان از واردات فیات دوکاتو در مدل 2020 و دریافت پلاک ملی برای این ون معروف ایتالیایی است، موضوعی که نشان می‌دهد پارسیان موتور توانسته تمامی مراحل شماره‌گذاری از جمله استانداردهای 85 گانه را طی کند و موفق به اخذ پلاک ملی برای فیات دوکاتو شده است.

دریافت پلاک ملی فیات دوکاتو 2020

حال با انتشار عکس‌های ون فیات دوکاتو و همچنین واردات چندین دستگاه از این برند بزرگ توسط پارسیان موتور، پس از مدت‌ها غیبت بزرگان خودروسازی جهان و بسته بودن واردات باید ورود رسمی این برند را به بازار خودرو ایران اعلام کنیم و امیدواریم که پس از ون دوکاتو، دیگر محصولات فیات نیز توسط این شرکت وارد بازار بسته و تشنه کشور شوند.

با فیات دوکاتو بیشتر آشنا شوید

به خودرو باز می‌گردیم. ون فیات دوکاتو از خانواده Fiat Professional است و در بسیاری از بازارهای بزرگ جهان حضور دارد. فیات سالانه بیش از 180 هزار دستگاه از این خودرو را تولید می‌کند و طی سال‌های گذشته توانسته جوایز مختلفی را برای کاربری‌هایی نظیر کمپر و یا حمل بار کسب کند.

واردات و تولید ون فیات دوکاتو 2020 به ایران

لازم به ذکر است که فیات دوکاتو طبق قوانین وزارت صمت با درصدی داخلی‌سازی به کشور وارد شده و قسمت‌هایی از این خودرو با همکاری قطعه‌سازان داخلی تولید و مونتاژ می‌شود.

این خودرو در مدل‌های مختلف با کدهای L1، L2، L3 و L4 عرضه شده که طول آن‌ها متفاوت هستند اما همگی به پیشرانه 4 سیلندر خطی دیزلی 2.3 لیتری با کد F1A فیات مجهز شده‌اند که دقیقاً 2287 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر بین 130 الی 180 اسب بخار قدرت تولید کند. البته همانطورکه می‌دانید، در خودروهای تجاری میزان گشتاور فاکتور تعیین کننده است و این پیشرانه می‌تواند بین 320 الی 450 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند که عدد مناسبی برای کاربری‌هایی نظیر آمبولانس، کمپر، حمل مسافر و یا بار است.

فیات دوکاتو

روی این خودرو می‌توان گیربکس 6 سرعته دستی و یا 9 سرعته خودکار را نصب کرد که بسته به سفارش تحویل داده می‌شود. فیات دوکاتو دارای سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ، EBD و یا ESC است و ترمزهای جلو و عقب دیسکی هستند. همچنین تعلیق بکار رفته روی محور جلو مک‌فرسون با میل موج‌گیر و فنرلول است و در عقب یکپارچه است.

ظرفیت سرنشین

ظرفیت سرنشین ون فیات دوکاتو در مدل L1H1 دقیقاً 12 نفر است (+ راننده) اما در مدل‌های L2H2 و L3H3 این ظرفیت 14 نفر (+ راننده) و در مدل L4H2 این ظرفیت به 16 نفر (+ راننده) می‌رسد. البته ماکسیمم وزن این خودرو با مسافر به ترتیب مدل‌های بیان شده 3500، 4250 و 4300 کیلوگرم است.

قیمت فیات دوکاتو

پارسیان موتور فروش نقدی و اقساطی فیات دوکاتو مدل 2020 را آغاز کرده که البته با همکاری واسپاری ملت، امکان خرید این خودرو با تسهیلات 70 درصدی و بازپرداخت 48 ماهه نیز فراهم است. قیمت فیات دوکاتو به نسبت مدل انتخاب شده بین 1.390.000.000 تومان الی 1.550.000.000 تومان است و تحویل آن بین 30 الی 90 روز کاری است.

فروش فیات دوکاتو

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/1
ما که خیلی خوشحال شدیم بالاخره یک ماشین غیر چینی وارد ایران شده. باید صد هزار احسنت و آفرین گفت به مدیران اون شرکتی که موفق شدن این ماشین رو وارد کشور کنن. انشالله ادامه داشته باشه و بقیه برندهای اروپایی و آمریکایی هم وارد بازار ایران بشن. دیگه از اسم و ریخت و قیافه ماشین های چینی داره حالمون به هم می خوره. به خدا افسردگی گرفتیم اینقدر ماشین چینی بی نام و نشون دور و برمون دیدیم. از سایت خودروبانک هم تشکر می کنم که بعد از مدتها یک خبر خوب گذاشت.