موضوعات داغ

نوسانات اخیر بازار خودرو، رکورد در معامله خودروهای وارداتی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

روز گذشته نعمت الله کاشانی نسب، نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودرو با اشاره به این موضوع که خودروهای خارجی همچنان بدون مشتری هستند، اعلام کرد که باتوجه به نوسان نرخ ارز طی هفته های اخیر، قیمت خودروهای خارجی گران نشده است و می توان به این نتیجه رسید که تقاضایی برای این خودروها در بازار وجود ندارد.

هفته چهارم بهمن ماه در حالی آغاز شد که قیمت ارز روند افزایشی به خود گرفت، اما با این وجود خودروهای وارداتی که تاثیر مستقیم از نوسانات نرخ ارز می گیرند، تغییری در قیمت آنان حاصل نشده و به هیچ عنوان گران نشدند. حال باتوجه به این شرایط می توان نتیجه گرفت که هیچگونه تقاضایی برای خرید خودروهای وارداتی در بازار وجود ندارد.

رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه داران خودرو معتقد است که بازار خودرو در شرایط کنونی دیگر جذابیتی برای مردم ندارد، این درحالیست که خودروهای وارداتی نسبت به 3 ماه گذشته حدود 30 درصد افت قیمتی داشته اند و باوجود چنین شرایطی، خریدار واقعی برای این خودروها در بازار وجود ندارد.

خودروهای خارجی بدون مشتری ماندند

تقریبا می توان گفت که بازار دلالی خودرو جمع شده است. پیش از این افراد بر روی خودروها سرمایه گذاری می کردند تا با قیمت بالاتری به مشتریان بفروشند، اما الان در شرایط فعلی چون تقاضا در بازار کم شده، حضور دلالان هم در بازار کاهش پیدا کرده است، با این حال ممکن است تا پایان این هفته هم قیمت ‌ها تغییری نکند.

البته این ادعای کاشانی نسب در حالی است که هر ساله و در آستانه شب عید، تقاضا برای خرید خودرو بالا می ‌رود و ممکن است با افزایش تقاضا، روند قیمت خودرو نیز در ماه پایانی سال روند صعودی به خود بگیرد، مگر اینکه محدودیت های کرونایی عید نوروز بار دیگر مردم را در خانه نگه دارد و کسی به فکر خرید خودرو نباشد.

به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، هفته گذشته نیز اسد کرمی نایب رئیس اول اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودرو اعلام کرده بود که قیمت خودروهای ایرانی و خارجی ممکن است دچار نوسان شود، اما در شرایط کنونی تقاضای موجود در بازار برای خودروهای ایرانی بیشتر از خودروهای خارجی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد