موضوعات داغ

تویوتا ۳۰ میلیون خودرو در ایالات متحده آمریکا ساخته است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا که پرجستجوترین برند خودرو در جهان شد و بهترین عملکرد را در زمینه فروش خودروها در دنیا داشته است، رکورد جدیدی را البته فقط در ایالات متحده ثبت کرده است. ۳۰ میلیوناُمین خودروی تویوتا در آمریکا از خط مونتاژ خارج شده است که نشانگر جایگاه قدرتمند این خودروساز در آمریکا است.

تاریخچه تویوتا در ایالات متحده به بیش از ۶۰ سال پیش برمی‌گردد، اما در سال ۱۹۸۶ بود که این برند ژاپنی طی سرمایه‌گذاری مشترک خودش با شرکت خودروسازی نیو یونایتد شروع به ساخت خودرو در این کشور کرد. اولین تویوتای ساخته شده در ایالات متحده یک تویوتا کرولا بود.

پس از ۳۵ سال، تویوتا ۱۰ کارخانه در آمریکا و ۱۴ کارخانه در آمریکای شمالی برپا کرده است. ۳۰ میلیوناُمین تویوتا در آمریکا یک تویوتا سیه نا مدل ۲۰۲۱ است که در کارخانه این شرکت در پرینستون ایندیانا از خط مونتاژ خارج شد. این مینی ون جدید تمام هیبریدی به عنوان یکی از آمریکایی‌ترین تویوتاها شناخته می‌شود و طراحی آن توسط CALTY دیزاین استودیوز در کالیفرنیا و میشیگان انجام شده است، در حالی که مهندسی و توسعه آن در بخش تحقیق و توسعه این شرکت در میشیگان انجام گرفته است.

سیه نا نویدبخش آینده روشن تویوتا در ایالات متحده است که تعهد شرکت برای ارائه خودروها با پیشرانه‌های جایگزین یعنی هیبریدی، برقی و پیل سوختی را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۰، ۱۶ درصد از حجم فروش شعبه تویوتا در آمریکای شمالی شامل خودروهایی با پیشرانه‌های جایگزین بوده است.

لیا کوری، رئیس تویوتا موتور ایندیانا گفته است:

تویوتا سی ینا

اینکه ۳۰ میلیون‌اُمین تویوتا در آمریکا در این کارخانه تولید شده افتخار بزرگی برای ما در تویوتا ایندیانا است. ما همراه با شرکای خود در زنجیره تأمین، خودروهایی می‌سازیم تا مورد رضایت مشتریان قرار بگیرند. ما تلاش زیادی کرده‌ایم تا یک سیه نای جدید به آن‌ها ارائه دهیم که برای ماجراجویی‌های مختلف آمادگی دارد.

تویوتا با ۳۰ میلیون خودروی تولید شده به صورت محلی و با توجه به سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری در آمریکا از سال ۲۰۱۷ و ایجاد ۶۵۰۰ شغل جدید، هیچ نشانه‌ای از افت را در تولید خودرو نشان نمی‌دهد. ۱٫۳ میلیارد دلار از این سرمایه‌گذاری برای تأمین ابزار و فناوری جدید در اختیار تویوتا ایندیانا قرار گرفته که منجر به ایجاد ۵۵۰ شغل جدید شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد