موضوعات داغ

لندروور دیفندر شش چرخ وارد بازار شد، آفرودر مشهور بریتانیایی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

باور کنید یا نه، اما نصب محور سوم روی لندروور دیفندر ۱۱۰ ایده جدیدی نیست. این کار حتی منحصر به بازار لوازم یدکی هم نیست. در عوض، در دهه ۱۹۸۰، جگوار لندروور استرالیا یک خودروی شش چرخ برای ارتش استرالیا ساخت. طبیعتاً با توانایی عبور از هرگونه زمین ناهموار و افزایش ظرفیت بار، این خودرو بسیار محبوب شد.

آنقدر محبوب که خود جگوار لندرور تصمیم گرفت این وانت سنگین را به غیرنظامیان و ارتش سایر کشورها ارائه دهد. این دیفندر ۱۱۰ که در سال ۱۹۹۳ به عنوان یک خودروی شش چرخ تقویت شده است، اولین بار به شرکت متخصص در زمینه مهندسی کشاورزی رینولدز باوتون در بریتانیا فروخته شد.

حالا که لندروور دیفندرهای کلاسیک در بازار ایالات متحده هم عرضه می‌شوند، این دستگاه که مسافت‌سنج آن عدد ۱۳۷ هزار کیلومتر را نشان می‌دهد وارد آمریکا شده است. با این حال، با نگاه به بدنه متوجه قدیمی بودن آن نمی‌شویم، با وجود اینکه این خودرو برای عبور از هر نوع سطح ناهموار و با قابلیت حمل بار زیاد ساخته شده است.

لندروور دیفندر شش چرخ

این دیفندر شش چرخ به قیمت ۱۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد. این مدل از موتور دیزلی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی با توربوشارژ بهره می‌برد.

قدرت این موتور توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به هر شش چرخ منتقل می‌شود و دو محور جلو دارای سیستم رانندگی چهار چرخ محرک هستند، در حالی که محور سوم به محور دوم متصل شده و وقتی دیفرانسیل مرکزی قفل باشد از طریق یک کلاچ فعال می‌شود.

دیفندر که برای هر چالشی آماده است، به رنگ خاکستری متالیک درآمده است و روی سقف، نمای جلویی، اطراف چرخ‌ها و عبارت دیفندر روی کاپوت شاهد استفاده از رنگ مشکی هستیم.

این لندروور دیفندر حتی دارای لوله تنفس زیر آب (اسنورکل) است. البته یک مشکل وجود دارد - فرمان این دیفندر مخصوص جاده‌های انگلیس در سمت راست قرار گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد