موضوعات داغ

ممنوعیت ۲۵ ساله وارد کردن این فولکس واگن گلف GTI خاص به آمریکا پایان یافت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

با گذشت زمان، خودروهای بیشتری که پیش از این ورود آن‌ها به آمریکا ممنوع شده بود مجوز واردات به این کشور را کسب می‌کنند. سال ۲۰۲۱ بهترین زمان برای افرادی است که علاقه زیادی به یکی از خاص‌ترین خودروهایی دارند که در سال ۱۹۹۶ عرضه شده بودند. فولکس واگن گلف Mk3 GTI هم یکی از این خودروهاست. فقط ۱۰۰۰ نسخه از این مدل ساخته شده است، که برخی از آن‌ها دارای ۳ درب و برخی دارای ۵ درب هستند و به منظور بیستمین سالگرد معرفی GTI عرضه شدند.

البته اگر قرار است یک خودروی معروف آلمانی را بخرید، بهترین جا برای پیدا کردنش آلمان است. اما این مدل دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که باعث می‌شود خیلی خاص باشد. صندلی های شطرنجی ریکارو و صندلی‌های عقب با لوگوی GTI برخی از این ویژگی‌ها هستند.

این خودرو همچنین دارای کمربند ایمنی قرمز در جلو و عقب است. این مدل یک دسته دنده نیمه‌کرومی و چرمی شبیه توپ گلف دارد. فرمان و ترمز دستی روکش چرمی با دوخت قرمز دارند. کالیپرهای ترمز قرمز هستند و خط قرمز روی سپرها مشخص است.

فولکس واگن گلف GTI

رینگ های BBS هم دقیقا مشابه نسخه بیستمین سالگرد هستند و بعید است کسی برای تبدیل یک گلف GTI Mk3 معمولی به نسخه سالگرد این همه زحمت به خودش داده باشد. خودروی مورد نظر تقریباً نو به نظر می‌رسد، اگرچه مسافت‌سنج آن عدد ۱۳۱ هزار کیلومتر را نشان می‌دهد. کاملا مشخص است به خوبی از این خودرو نگهداری شده است و قطعا صاحب بعدی را هم مثل صاحب قبلی آن خوشحال خواهد کرد.

این GTI یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر خطی دارد که توان ۱۱۴ اسب بخار تولید می‌کند. این بدان معناست که این موتور دارای ۸ سوپاپ است که کمی کندتر از نسخه ۱۶ سوپاپ است. از ۱۰۰۰ نسخه ساخته شده، ۶۰۰ تا دارای موتور ۸ سوپاپ، ۱۵۰ تا دارای موتور ۱۶ سوپاپ و ۲۵۰ تا دارای موتور دیزلی بودند. قیمت درخواستی برای این خودرو ۱۹۷۲۰ دلار است و هزینه ارسال آن به ایالات متحده هم ۵۰۰۰ دلار خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد