موضوعات داغ

عدم تمایل پورشه به ساخت کارخانه در چین؛ تلاش برای حفظ ذهنیت «ساخت آلمان»

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پورشه تمایلی به ساخت کارخانه در چین ندارد، حتی با وجود اینکه این کشور بزرگترین بازار فروش پورشه است.

سال گذشته، پورشه ۲۷۲،۱۶۲ خودرو فروخت و از این تعداد، ۸۸،۹۶۸ خودرو در چین تحویل داده شدند. این بیشتر از ۸۰،۸۹۲ خودروی فروخته شده در اروپا و ۵۷،۲۹۴ خودروی فروخته شده در ایالات متحده بود. در حالی که دیگر خودروسازان ممتاز مانند آئودی، مرسدس و بی‌ام‌و تصمیم گرفته‌اند با ساخت خودروها به صورت محلی، فروش آن‌ها در چین را افزایش دهند، الیور بلومه، مدیر اجرایی پورشه گفته که تمایلی به پیروی از این روند ندارد. او در این باره گفت:

دلیل تولید خودروها در اروپا برای بازار چین، حفظ کیفیت و ممتاز بودن است. امروزه انتقال تولید به آن کشور منطقی نیست. شاید ۱۰ سال دیگر این‌طور نباشد. این به افزایش فروش خودروها و قوانین هر کشور بستگی دارد.

بلومه افزود با ادامه ساخت اکثریت خودروهای جدید پورشه در آلمان، می‌توان آن‌ها را با قیمت با ثبات‌تری به مشتریان عرضه کرد. او گفت اینکه برای تولید خودروها در آلمان هزینه بیشتری کنیم ارزش دارد، چون ذهنیت «ساخت آلمان» شرکت حفظ می‌شود (اگرچه کاین در اسلواکی تولید می‌شود).

این اولین باری نیست که پورشه آب سردی روی ایده تولید خودروها در چین ریخته است. در واقع بلومه در اوایل سال ۲۰۱۹ به رسانه‌های چینی گفته بود که تولید خودروها به صورت محلی برای این شرکت منطقی نیست.

در حالی که پورشه به عقاید خود وفادار مانده است، گزارش‌ها حاکی از آن است که بر خلاف اظهارات بلومه، این شرکت یک کارخانه مونتاژ در مالزی افتتاح خواهد کرد. هنوز صحت این گزارش تأیید نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد