موضوعات داغ

نقص فنی یا فراموشکاری؟ مشکل عجیب فولکس واگن تیگوان و جتا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اینکه محصولات خودروسازان دارای ایرادات فنی باشند و به صورت دوره‌ای برای رفع ایرادات فراخوانی شوند، مساله‌ای مرسوم در دنیای خودروسازی است. با این حال به نظر می‌رسد عوامل تولیدی شرکت فولکس واگن به طور ناخواسته مشکلی عجیب را در فولکس واگن تیگوان و فولکس واگن جتا ایجاد کرده‌اند.

مطابق اخبار رسانه‌های خودرویی آمریکایی، حدود 56 دستگاه فولکس واگن تیگوان و جتا فاقد پیچ‌های صندلی جلو هستند. به این معنی که صندلی‌های جلو این خودروها بدون پیچ مونتاژ شده است. مطابق گزارش اداره ملی امنیت بزرگراه‌های آمریکا یا NHTSA، 56 دستگاه فولکس واگن تیگوان LWB و یک دستگاه فولکس واگن جتا بدون پیچ‌های صندلی جلو مونتاژ شده‌اند. فرآیند تولید این خودروها نیز 20 تا 27 ام اکتبر سال 2020 انجام شده است.

نبود پیچ صندلی‌های جلو موجب می‌شود تا صندلی‌های این خودروها آزادانه به جلو یا عقب حرکت کنند که در صورت وقوع تصادف، این مساله حادثه ساز خواهد بود. همچنین میزان لرزش صندلی‌ها و صداهای وارده به کابین در صورت نبود پیچ صندلی افزایش خواهد یافت.

این مشکل نه چندان مرسوم، هنگام تست یک دستگاه تیگوان در مسیر آزمایشی فولکس واگن و بر اثر سر و صدای آزاردهنده و عجیب کابین کشف شده است. پس از انجام تحقیقات، فولکس واگن تصمیم گرفت تا فراخوانی را در این مورد صادر کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد