موضوعات داغ

جگوار لندروور دو هزار نفر را اخراج می‌کند! کرونا و برگزیت آفت خودروسازی بریتانیا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تاثیرات مخرب برگزیت و شیوع کرونا خودروسازان انگلیسی را تحت فشار قرار داده و به همین دلیل آن‌ها در پی اجرای برنامه‌های بازسازی هستند. گروه جگوار لندروور نیز در همین راستا دو هزار نفر از کارکنان غیر تولیدی خود را طی سال جاری اخراج خواهد کرد. این اقدام به منظور کاهش تعداد کارکنان اداری و تمرکز بیشتر بر هزینه‌های تولید صورت خواهد گرفت.

این خبر نخستین بار توسط اسکای نیوز اعلام شد و مشخص نیست چه موقعیت‌های شغلی در جگوار لندروور از دست خواهند رفت. با این حال تعدیل نیرو در حال حاضر بر شغل‌های غیرتولیدی تمرکز دارد و خطری کارکنان خط تولید جگوار لندروور را تهدید نمی‌کند. این تعدیل نیرو بخشی از تلاش جگوار لندروور برای بازسازی و احیای خود است که برنامه Project Charge+ نامیده می‌شود. هدف این برنامه صرفه جویی 2.5 میلیارد پوندی در هزینه‌های شرکت است.

گروه جگوار لندروور در حال حاضر تحت تملک تاتاموتورز هند قرار دارد و تلاش‌های شرکت هندی برای فروش آن بی‌نتیجه بوده است. طبق پروژه احیا و بازسازی این برند، جگوار به یک خودروساز لوکس الکتریکی تبدیل خواهد شد و لندروور نیز طی پنج سال آینده شش مدل خودرو الکتریکی را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت تلاش است تا میزان انتشار کربن خودروهایش را تا سال 2039 به صفر برساند. جگوار لندروور با کاهش 1000 شغل در سال 2018 و 4500 شغل در سال 2019، یکی از رکورد داران اخراج افراد در صنعت خودروسازی بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد