موضوعات داغ

فورد تا 9 سال آینده تنها خودروی برقی در اروپا خواهد فروخت!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فورد تلاش‌های خودش برای برقی کردن خط تولیدش در اروپا را افزایش داده و قصد دارد در ۹ سال آینده عرضه خودروهای سواری با موتور احتراقی را در این قاره متوقف کند. این شرکت آمریکایی قصد دارد از سال ۲۰۳۰ فقط خودروهایی که آلودگی کربنی تولید نمی‌کنند را به فروش برساند، یعنی دیگر در مدل‌های سنتی مانند فورد فیستا و فورد فوکوس از موتورهای بنزینی استفاده نخواهد کرد.

اولین گام به سمت خط تولید خودروهای مسافری تمام برقی، اجرای این برنامه روی کل محصولات شرکت تا اواسط سال ۲۰۲۶ است. به عبارت دیگر، فورد از پنج سال دیگر فقط خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی را خواهد فروخت. فرایند برقی‌ کردن خط تولید این شرکت در حال حاضر با موستانگ مک E و خودروهای هیبریدی مختلفی آغاز شده است.

همچنین برنامه مشابهی برای خودروهای تجاری وجود دارد، اما تمام برقی کردن خط تولید این شرکت زمان‌بر است. فورد تخمین می‌زند تا سال ۲۰۳۰ دو سوم فروش خودروهای تجاری آن‌ها متشکل از خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی باشد. تا سال ۲۰۲۴ مدل‌هایی مثل فورد ترانزیت و تورنئو علاوه بر موتورهای سنتی با پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی یا تمام برقی عرضه هم خواهند شد.

موستانگ مک ای

فورد برای دست‌یابی به اهداف بلندپروازانه سازگار با محیط زیست خودش، ۱ میلیارد دلار در کارخانه مونتاژش در کلن آلمان سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا آن را برای تولید خودروهای برقی آماده کند. این کارخانه به «مرکز تولید خودروهای برقی فورد کلن» تغییر نام خواهد داد و از سال ۲۰۲۳ تولید یک خودروی سواری برقی بدون نام را برای بازار اروپا آغاز خواهد کرد. قرار است یک خودروی برقی دیگر هم توسط این کارخانه تولید شود.

اینکه فورد قصد دارد تا پایان این دهه فقط خودروهای مسافری برقی را در اروپا به فروش برساند، یعنی نسل بعدی فیستا و فوکوس که در چند سال آینده عرضه می‌شوند آخرین مدل‌ها با موتور احتراقی خواهند بود. انتظار می‌رود فورد موندئو در اواخر سال جاری به یک واگن با پیشرانه هیبریدی تبدیل شود.

فورد همچنان اکواسپرت را همراه با پوما در کارخانه رومانیایی خود می‌سازد، اما فقط مدل دوم با استفاده از یک پیشرانه نیمه-هیبریدی برقی شده است. از بین این دو کراس‌اوور کوچک، پوما آینده روشن‌تری دارد و شانسش برای ماندن تا سال ۲۰۳۰ که در آن زمان فورد تولید خودروها با موتورهای سنتی را متوقف خواهد کرد بیشتر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد