موضوعات داغ

هیوندای میسترا، برادر ناتنی هیوندای سوناتا به زودی راهی بازار می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای میسترا که به عنوان برادر ناتنی هیوندای سوناتا شناخته می شود، برای عرضه در بازار چین پیش بینی شده است و پیش فروش آن با قیمت حداقل 135 هزار و 800 یوان و حداکثر قیمت 175 هزار و 800 (در مدل های بنزینی) آغاز شده و به زودی راهی بزرگ ترین بازار خودرویی جهان، یعنی کشور چین خواهد شد.

این خودرو در نسخه بنزینی با دو سیستم محرک به مشتریان عرضه می شود که پایین ترین مدل با پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده اتوماتیک CVT به مشتریان عرضه شده و نسخه قوی تر آن با موتور 1.5 لیتری TGDi و جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه ثبت سفارش خواهد شد.

هیوندای میسترا

علاوه بر این، یک نسخه الکتریکی هم برای عرضه در بازار چین پیش بینی شده است که در طراحی ظاهری آن تفاوت های زیادی نسبت به نسخه معمولی دیده می شود. در نسخه برقی یک جلوپنجره جدید با طراحی بسته و یک مجموعه سپر کاملا جدید پیش بینی شده است و برای ارتقای سطح آیرودینامیکی خودرو نیز رینگ های متفاوتی برای چرخ ها پیش بینی شده است. در قسمت عقب هم تغییراتی بر روی مجموعه سپر خودرو دیده می شود.

هیوندای میسترا

با این حال از نظر ابعاد و اندازه هر دو نسخه بنزینی و الکتریکی مشابه یکدیگر هستند و برای آنان طول کلی 4780 میلی متر، عرض 1815 میلی متر، ارتفاع 1460 میلی متر و فاصله بین دو محور 2770 میلی متری در نظر گرفته شده است.

از نظر میزان قدرت، نسخه بنزینی با پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی می تواند خروجی قدرت 143 اسب بخاری داشته باشد، اما نسخه قوی تر مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر TGDi شده و می تواند خروجی قدرت 170 اسب بخاری تولید کند.

هیوندای میسترا

برای ارسال نیروی موتور هم در ابتدا گفتیم که پیشرانه تنفس طبیعی 1.8 لیتری به جعبه دنده اتوماتیک CVT متصل شده است، اما پیشرانه توربوشارژر نیروی خود را از طریق جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ ها منتقل خواهد کرد. میزان خروجی سیستم محرک هیوندای میسترا الکتریکی هم معادل 183 اسب بخار گزارش شده است.

هیوندای میسترا الکتریکی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد