موضوعات داغ

آیا لامبورگینی اوروس همچنان قدرتمندترین شاسی بلند بازار است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شیفتگی مردم به خودروهای شاسی بلند، بسیاری از خودروسازان ممتاز را مجبور به اضافه کردن حداقل یک مدل شاسی بلند به خط تولیدشان کرده تا از این بازار پرسود بی‌نصیب نمانند.

لامبورگینی شاسی بلند خود به نام اوروس را روی پلتفرم MLB Evo ساخت، که در ساخت شاسی بلندهای بزرگ گروه فولکس واگن از جمله توارگ، آئودی Q7 و Q8، پورشه کاین و بنتلی بنتایگا مورد استفاده قرار گرفته بود.

این مدل که از سه سال پیش در خط تولید قرار داشته، حالا برای فیس‌لیفت خودش آماده می‌شود، که طی آن شاهد تغییر ظاهر آن و احتمالا افزایش قدرتش خواهیم بود، اگرچه اوروس نیازی به افزایش قدرت ندارد.

موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی اوروس توان ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند، که باعث می‌شود شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۶ ثانیه و سرعت نهایی آن ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت باشد. این مدل دارای جعبه دنده هشت سرعته خودکار، سیستم رانندگی تمام چرخ محرک با گشتاور برداری فعال در عقب، سیستم تعلیق هوایی و هفت حالت رانندگی مختلف است.

اوروس با وجود شاسی بلند بودن، خودرویی مخصوص استفاده روزمره است و تعادل خوبی بین قدرت بالا در جاده و راحتی در رانندگی روزمره برقرار کرده است. این مدل همچنین دارای پنج صندلی و بزرگترین صندوق عقب بین تمام لامبورگینی‌های کنونی است، و در حالی که می‌توانید خودروهای قوی‌تر و ارزان‌تری مانند دوج دورانگو هل‌کت و جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک را به جای آن بخرید، اما هیچکدام جذابیت، راحتی و طراحی زیبای اوروس را ندارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد