موضوعات داغ

رنو سامسونگ SM6، نسخه‌ای از رنو تلیسمان ویژه بازار چین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنو سامسونگ یک برند کره‌ای است که از همکاری دو شرکت سامسونگ و رنو تشکیل شده است. مدت‌ها پیش نسخه‌ای از تولیدات این کارخانه با نام رنو سفران به بازار کشورمان عرضه شده بود که نصب برچسب رنو سامسونگ در قسمتی از این خودرو، سوالات بسیاری را پیرامون این خودرو پدید آورده بود.

محصولات شرکت جوینت ونچر رنو سامسونگ، با برند و لوگو این شرکت به بازارهای شرق آسیا از جمله چین عرضه می‌شوند. هفتاد درصد سهام این شرکت در اختیار رنو است و معمولا محصولات رنو با برند جدید توسط این شرکت عرضه می‌شوند. جدیدترین محصول این جوینت ونچر رنو سامسونگ SM6‌ است که نسخه‌ای از رنو تالیسمان محسوب می‌شود.

رنو سامسونگ SM6 و رنو تلیسمان کاملا شبیه به یکدیگر هستند و تنها در برخی جزئیات میان این دو خودرو تفاوت وجود دارد. ابعاد و اندازه رنو سامسونگ SM6 کاملا با رنو تالیسمان جدید برابری می‌کند و حتی فاصله بین دو محور این دو خودرو نیز یکسان است. جلوپنجره این خودروها نیز با یکدیگر انطباق دارد و تنها از طریق لوگو متفاوت می‌توان رنو سامسونگ SM6 را از رنو تالیسمان تشخیص داد.

با توجه به علاقه مشتریان چینی به خودروهای پر زرق و برق، طراحی فضای داخلی رنو سامسونگ SM6‌ نسبت به رنو تالیسمان از کیفیت بالاتری برخوردار است و از دوخت‌های ظریف و مواد باکیفیت‌تر برای ساخت کابین این خودرو استفاده شده است.

برای قسمت قوای فنی رنو سامسونگ SM6، سه پیشرانه 2.0GDe ، 1.6TCe و 2.0LPe قابل انتخاب هستند که به ترتیب 150 اسب بخار ، 190 اسب بخار و 140 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای رنو سامسونگ SM6 نیز شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد