موضوعات داغ

کراس‌اوور دنزا X معرفی شد، خودروی جدید دایملر برای بازار چین

عکس مطلب اول

اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر اظهار داشت که فروش شاسی بلند دنزا X در چین نقش بسیار مهمی در آینده این برند خواهد داشت.

این خودروساز آلمانی، برند دنزا را از طریق سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰:۵۰ با BYD تأسیس کرد و در اواخر سال ۲۰۱۹ از شاسی بلند دنزا X رونمایی کرد. این خودرو از بسیاری از قطعات مرسدس بنز استفاده می‌کند و کالنیوس در مصاحبه اخیر خود گفته است که موفقیت این مدل، چشم‌انداز آینده این برند چینی را مشخص خواهد کرد. کالنیوس گفت:

سرمایه‌گذاری نقدی در حد انتظار ما نیست. باید ببینیم دنزا چگونه توسعه می‌یابد و سپس تصمیم‌های بعدی را بگیریم.

دنزا در ماه مه ۲۰۱۰ توسط BYD و دایملر تأسیس شد و تنها مدلی که طی این چند سال به بازار عرضه کرد، دنزا ۵۰۰ با ظاهر عجیب و غریب بود.

دنزا X با دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شود. نسخه اولین یک پیشرانه پلاگین هیبریدی است که یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را با دو موتور برقی و یک باتری ترکیب می‌کند. این نسخه توان بیش از ۳۹۶ اسب بخار تولید می‌کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۵ ثانیه است. نسخه دوم یک مدل تمام برقی با یک موتور برقی است که توان ۲۴۲ اسب بخار تولید می‌کند و محدوده مسافت برقی آن ۵۰۰ کیلومتر با هربار شارژ است.

علاوه بر طراحی بدنه منحصر به فرد، کابین دنزا X هم جالب است و یکی از امکانات جذابش نمایشگر سرگرمی رسانه‌ای بزرگ است که می‌توان آن را در هر دو حالت عمودی و افقی تنظیم کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد