موضوعات داغ

گیربکس شش سرعته ایران خودرو با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی به بهره‌برداری می‌رسد

عکس نویسنده
فائزه تیموری
نویسنده
عکس مطلب اول

داود اسماعیل‌پور، مدیرعامل شرکت نیرو محرکه ایران خودرو، اعلام کرد که فردا، نهم اسفندماه، خط تولید انبوه گیربکس شش سرعته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، به بهره‌برداری خواهد رسید. او در ادامه اظهار کرد که در فرآیند تولید گیربکس شش سرعته ایران خودرو، ۱۳۵ قالب جدید با همکاری ۸۵ سازنده ساخته شده است.

اسماعیل‌پور همچنین از کاهش مصرف ارزی ناشی از تولید این گیربکس خبر داد و صرفه‌جویی ارزی ۸۷ میلیون دلاری ظرف مدت چهار سال، را از دستاوردهای این پروژه توسعه‌ای برشمرد.

او ضمن تاکید بر این نکته که تمامی مراحل طراحی و تولید این گیربکس به دست توانمند متخصصان کشور صورت گرفته، بیان کرد که عمق بالای ۹۵ درصد خودکفایی، مهم‌ترین ویژگی پروژه گیربکس شش سرعته ایران خودرو به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت نیرو محرکه ایران خودرو در پایان یادآور شد که رانا پلاس نخستین محصول مجهز به گیربکس شش سرعته است و اعلام کرد که به مرور، سایر محصولات ایران خودرو نیز با نصب این گیربکس عرضه خواهند شد.

از جمله مزایای این گیربکس شش سرعته ایران خودرو می‌توان به کاهش مصرف سوخت به ویژه در سرعت‌های بالا، رانندگی در جاده‌ها و اتوبان‌ها، بهبود تعویض دنده و مطلوبیت بیشتر در رانندگی اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد