موضوعات داغ

رونمایی از کامیونت ایرانی شیلر ۸ تن و افتتاح خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس گروه بهمن دیزل

عکس نویسنده
فائزه تیموری
نویسنده
عکس مطلب اول

کامیونت ایرانی شیلر ۸ تن بهمن دیزل با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمسیون صنایع در این شرکت رونمایی و خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس به بهره‌برداری رسید

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر اکبری رئیس کمیسیون صنایع، جمالی‌پور استان‌دار قزوین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان قزوین از شرکت بهمن دیزل بازدید کردند. در این بازدید از کامیونت ایرانی شیلر ۸ تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس افتتاح شد.

کارخانه بهمن دیزل در شهر صنعتی البرز، قزوین با مساحت ۳۳ هکتار که در فاز اول ۸ هكتار متر و فاز دوم به ١٧ هکتار افزایش یافته و در فاز سوم به ٣٣ هکتار فضای تولیدی، یکی از بزرگترین واحدهای تولید استان قزوین را در اختیار دارد که در مجموع، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ١٠٠٠ نفر را مشغول به کار کرده و با توجه به فاز توسعه‌ای در سال ١٤٠٠ و سال‌های آینده، این اشتغال به دوبرابر افزایش خواهد یافت. سرمایه‌گذاری بازسازی و توسعه بهمن دیزل بعد از توسعه، ۲۷۰ میلیارد سرمایه‌گذاری داشته است.

در حال حاضر کارخانه بهمن دیزل از ١٢ سالن تولید و تجهیزات خطوط پیشرفته برخوردار است.

رونمایی از کامیونت ایرانی شیلر ۸ تن و افتتاح خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس گروه بهمن دیزل

کامیونت ٨ تن شیلر طراحی و تولید ایرانی به جهت خدمات حمل‌ونقل بین‌شهری، با ٦٠ درصد تولید آن در بهمن دیزل انجام گرفته است. پگاسوس نیز یک مینی‌بوس ١٨+١ نفره است که با ظرفیت‌های ٢٣ نفر نیز در آینده عرضه می‌شود و نزدیک به ٥٠ درصد آن داخلی‌سازی شده است.

٨ تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس افتتاح شد.

که برنامه تولید سالانه ٣٠٠ دستگاه برای این خودرو در نظر گرفته شده در حال حاضر نیز امور طراحی و ساخت با توجه به تست‌های تولید در دست انجام بوده و تمامی مجوزهای ساخت داخل آن دریافت شده است.

رونمایی از کامیونت ایرانی شیلر ۸ تن و افتتاح خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس گروه بهمن دیزل

گفتنی است کامیونت شیلر ٨ تن با کاربری آتش‌نشانی حمل زباله، فلزی، تانکر آب و جرثقیل بالابر در کشور قابل استفاده است. موتور این خودرو ١٥٥ اسب بخار، یورو ٥ و گیربکس ٦ سرعته و نوع سوخت آن گازوئیل است و در آینده کابین خواب در این خودرو تعبیه می‌شود.

با عرضه کامیونت شیلر ساخت بهمن دیزل و ارائه ٤٠٠ دستگاه از این کامیونت در کشور، برای سال آینده ١٤٩٦ دستگاه برنامه تولید در نظر گرفته شده است که در پروژه ارتقای این کامیونت، نصب ایر بک و ریموت کنترل، موتور ١٤١ اسب بخار، یورو 5EVF و همچنین گیربکس جدید ٦ سرعته، سبب تامین نیازهای داخلی کشور در کامیونت باری، آتش‌نشانی، حمل زباله، تانکر آب و بالابر بر آورده می‌شود و با ساخت این خودرو در سال ١٤٠٠ که ٦٠ درصد داخلی‌سازی شده و برنامه ارتقا به ٧٠ درصد را نیز پیش‌روی خود را دارد ، چیزی در حدود ۱۳ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی اتفاق می‌افتد.

همچنین موتور پگاسوس نیز دارای حجم ٣ لیتر و قدرت ١٦١ اسب بخار بوده و نسل بعدی مینی‌بوس شیلر به‌شمار می‌رود. گیربکس این مینی بوس ٦ سرعته و تریم داخل آن در داخل کشور به روزشده و همان‌طور که بالاتر ذکر کردیم، نزدیک به ٥٠ درصد آن داخلی‌سازی شده است .

گفتنی است در سال آینده تولید ٣١٥ دستگاه از این خودرو در برنامه وجود داد که با توجه به سفارش مشتریان افزایش می‌یابد. همچنین با انجام این پروژه در حدود ٢٥ ميليون دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.

خودروهای تولیدی بهمن دیزل همگی بالاترین ستاره کیفی در کشور را دارا هستند و پنج ستاره کیفی به بهمن دیزل اختصاص دارد. این شرکت همچنین مقام اول خدمات پس از فروش در خودروهای تجاری کشور را از آن خود کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد