موضوعات داغ

افتتاح خطوط تولید گیربکس شش سرعته ایرن خودور با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی

عکس نویسنده
فائزه تیموری
نویسنده
عکس مطلب اول

مراسم افتتاح خط تولید انبوه گیربکس شش‌سرعته دستی با تکیه بر توان مهندسی و طراحی و دانش نیروی جوان و متخصص داخلی، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و تنی چند از مسئولان استان قزوین در شرکت صنعتی نیرومحرکه برگزار شد.

اعتماد به توانمندی‌ها و دانش شرکت‌های تولیدکننده داخلی، منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در این پروژه شده‌است. این صرفه‌جویی در بخش طراحی و ساخت قالب و ابزار نیز بسیار موثر بوده است.

در پی اجرای این پروژه شاهد کاهش مصرف سوخت و دور موتور در سرعت‌های بالا و کاهش استهلاک قطعات قوای محرکه خواهیم بود. میزان کاهش مصرف سوخت در گیربکس شش سرعته نسبت به پنج سرعته، متناسب با نوع موتور و خودرو، به حدود هفت تا ۹ درصد در سرعت‌های بالا می‌رسد که رقم قابل‌توجهی است. علاوه‌بر این تولید روزانه حدود ۷۰۰ دستگاه خودروی مجهز به گیربکس شش سرعته، سالانه ۹ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت را به‌دنبال خواهد داشت.

همچنین لازم به ذکر است که در فرآیند طراحی و تولید گیربکس شش سرعته ایران‌خودرو، از بیش از ۱۳۵ قالب جدید با همکاری ۲۱ سازنده استفاده شده است؛ تولید گیربکس داخلی می‌تواند در حدود ۸۷ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در طی چهار سال ایجاد کند.

گیربکس شش سرعته ایران خودرو قابلیت نصب بر روی اکثر محصولات ایران خودرو دارد و تولید این گیربکس در شرایط تحریمی و کرونا و نیز داخلی‌سازی آن کاری جهادی محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد