موضوعات داغ

هواوی وارد صنعت خودروسازی می‌شود؛ عرضه اولین خودروی برقی در سال ۲۰۲۱

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر فکر می‌کردید ساخت یک خودروی برقی نیمه‌خودران توسط اپل عجیب است، آماده باشید تا دوباره شوکه شوید، چون غول فناوری دیگری هم قصد دارد خانواده‌ای از خودروها را تولید کند. هواوی در حال ورود به صنعت خودروسازی است و اولین مدل تولیدی خودش را تا پایان سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد.

چهار منبع که اطلاعات دقیقی از این موضوع دارند این اخبار اولیه را در مورد برنامه‌های هواوی برای ورود به صنعت خودرو به اشتراک گذاشته‌اند. این شرکت برای ساخت خودروهای برقی خودش در حال مذاکره با حداقل دو خودروساز چینی است.

یکی از آن‌ها شرکت خودروسازی دولتی چانگان است که در حال حاضر یک سرمایه‌گذاری مشترک با فورد برای تولید محلی کراس‌اوور برقی موستانگ Mach-E دارد. هواوی همچنین با بخش فناوری انرژی جدید بلوپارک گروه خودروسازی پکن مذاکره کرده است. هنوز اطلاعاتی درباره برنامه‌های تولیدی این شرکت منتشر نشده است.

البته سخنگوی هواوی در بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرده است. او گفته است:

هواوی تولیدکننده خودرو نیست. با این حال، هدف ما این است که از طریق ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات)، ارائه‌ دهنده دیجیتال قطعات خودرو باشیم که به تولیدکنندگان تجهیزات اصلی خودروها اجازه می‌دهد تا خودروهای بهتری بسازند.

سه منبع اصلی این خبر ادعا می‌کنند که این پروژه قبل از پایان سال ۲۰۲۱ با تولید چندین خودروی برقی راه‌اندازی خواهد شد. شایعه شده است که این خودروها بازار انبوه را هدف قرار می‌دهند و به عنوان خودروهای باتری‌دار مقرون به صرفه عرضه می‌شوند.

دن وانگ تحلیلگر فناوری یک شرکت پژوهشی گفته است:

با توجه به محدودیت‌های جدید و پیچیده که آمریکا برای مواد نیمه رسانا به هواوی تحمیل کرده است، این شرکت دچار مشکل شده است. بنابراین منطقی است که هواوی در حال گرایش به سمت صنایعی است که تراشه کمتری در آن‌ها استفاده می‌شود تا منافع خودش را حفظ کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد