موضوعات داغ

ولوو و جیلی پیشرانه جدیدی را تولید خواهند کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جیلی از سال 2010 مالک ولوو است و فضای زیادی را به این خودروساز سوئدی اختصاص داده است. اکنون آن ها اعلام کرده اند که ضمن حفظ استقلال، همکاری بیشتری با یکدیگر خواهند داشت.

همزمان با این خبر، اخباری مبنی بر تاسیس شرکتی جدید به منظور تولید پیشرانه ها منتشر شد. اساساً انتظار می‌رود، امسال، بخش های مربوط به تولید این پیشرانه ها راه اندازی شود.

این شرکت مستقل و جدید به تولید موتورهای احتراق داخلی، سیستم انتقال قدرت و سیستم های هیبرید دو موتوره نسل جدید خواهد پرداخت. این پیشرانه ها توسط هر دو شرکت و همچنین سایر تولید کنندگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در عین حال، همکاری عمیق تری بین این دو شرکت صورت خواهد گرفت که بر توسعه و تأمین منابع ارتباطات و فناوری های محرک و مستقل متمرکز خواهد بود. این شرکت ها همچنین بیان کرده اند که تمایل به تولید مدل های مشترک و برقی دارند.

بنابراین جیلی و ولوو از باتری های مشترکی برخوردار هستند و به طور مشترک آن ها را تأمین و تولید می‌کنند. موتورهای الکتریکی و ویژگی های اتصال خودروهای تولید شده نیز، مشترک خواهد بود. با توجه به این که آن ها از پلتفرم های مشترکی در تولید وسایل نقلیه استفاده می‌کنند، این امر بسیار منطقی به نظر می‌رسد. آن ها در نظر دارند با همکاری برای تأمین قطعاتی که در این پلتفرم ها استفاده می‌شود، تولیدات خود را کارآمدتر کنند.

مدیر عامل ولوو، هاکان ساموئلسون، اظهار داشته است که با ارزیابی گزینه های مختلف به منظور درک ارزش، به این نتیجه رسیدیم که همکاری بین دو شرکت مستقل، بهترین راه برای تضمین رشد مداوم و دستیابی همزمان به فناوری مشترک در بسیاری از زمینه هاست. ما از فرصت همکاری بیشتر و عمیق تر با جیلی استقبال می‌کنیم.

جیلی همچنین از شبکه های نمایندگی و خدمات ولوو برای پیشبرد گسترش جهانی شرکت لینک اند کو استفاده خواهد کرد. مدل 01 این برند بر اساس ولوو XC40 ساخته شده است و قبلاً تمایل خود به فروش اتومبیل در آمریکا را اعلام کرده بود، البته زمان بندی دقیق آن به اطلاع عموم نرسیده است.

آن کونگوئی، مدیر عامل جیلی، بیان کرده است که جیلی مشتاقانه به دنبال همکاری نزدیکتر با ولوو با هدف دستیابی به همکاری قابل توجه در این زمینه است. این امر جیلی را قادر می‌سازد تا سرعت گسترش جهانی خود را تسریع کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد