موضوعات داغ

سامانه ثبت معاملات خودرو چیست؟ افزایش امنیت معاملات خودرویی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با اشاره به افزایش تعداد پرونده های وارده به محاکم قضایی در رابطه با مشکلاتی که در خرید و فروش خودرو صورت می گیرد، از طراحی و راه اندازی سامانه ای برای ثبت معاملات خودرو خبر داد.

به گزارش خودروبانک و به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، علی دیزجی معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با اعلام این موضوع که در حال حاضر یکی از معضلات جامعه که باعث افزایش تعداد پرونده‌ های وارد شده به مراجع قضایی شده است، اختلافات و جرایمی است که در حوزه خرید و فروش خودرو صورت می گیرد و به همین منظور طراحی و راه اندازی سامانه ای برای ثبت معاملات خودرو در دستور کار قرار گرفته است.

برای جلوگیری از جرایم و اختلافات ناشی از خرید و فروش خودرو مانند سرقت، جعل و یا حتی فرار مالیاتی، طراحی و راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو ضروری است و در همین راستا این معاونت با دعوت از مسئولان ذی ربط خواستار فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو شده است.

این سامانه می تواند مزیت های مختلفی از جمله افزایش ضریب امنیت معاملات، شفاف سازی اطلاعات و یکسان سازی فرآیند تنظیم قراردادها را داشته باشد و در نهایت موجب کاهش ورودی پرونده‌ ها به محاکم قضایی خواهد شد. با توجه به مهیا بودن مقدمات امر تا پایان سال جاری، امیدوار هستیم که سامانه مذکور به صورت رسمی راه اندازی و اطلاع رسانی لازم انجام شود.

این سامانه می تواند به یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها، جلب اعتماد مردم برای مراجعه به نمایشگاه های خودرو، حفظ و نگهداری سوابق قرارداد واحدهای صنفی، جلوگیری از فروش همزمان یک خودرو به دو نفر یا بیشتر، جلوگیری از فعالیت فروشندگان و نمایشگاه داران غیرمجاز، مکانیزه کردن فعالیت نمایشگاه داران و در نهایت می تواند به حذف قولنامه‌ های دستی کمک کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد