موضوعات داغ

ممکن است استون مارتین توسعه موتور V6 سفارشی والهالا را ادامه ندهد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اواخر سال گذشته، مرسدس و استون مارتین قراردادی را منعقد کردند که طی آن خودروساز آلمانی سهام خودش در این برند بریتانیایی را از ۲.۶٪ به ۲۰٪ افزایش داد. این قرارداد جدید باعث شد استون مارتین به پیشرانه‌های هیبریدی و برقی مرسدس دسترسی پیدا کند، که ممکن است باعث توقف تولید موتور V6 سفارشی شود که این شرکت در حال توسعه آن برای ابرخودروی والهالا است. به گفته توبیاس مورز رئیس استون مارتین، ممکن است والهالا با موتوری متفاوت از آنچه که انتظار می‌رفت ساخته شود.

وقتی استون مارتین این ابرخودرو را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، اعلام کرد که از یک موتور V6 توربوشارژ در کنار یک سیستم هیبریدی باتری-الکتریکی استفاده خواهد کرد که شایعه شده بود توانی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. سپس مشخص شد که این یک موتور ۳ لیتری خواهد بود، البته استون مارتین هرگز به خروجی شایعه شده این موتور اشاره‌ای نکرد. با این حال، به نظر می‌رسد صرف این همه وقت و هزینه بیهوده بوده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال ارزیابی مجدد مدل والهالا است. البته استون مارتین هنوز تصمیم نگرفته است که از کدام پیشرانه مرسدس بنز در این مدل استفاده خواهد کرد.

والهالا

مورز گفته است که والهالا احتمالاً پیشرانه متفاوتی نسبت به آنچه که در کانسپت سال ۲۰۱۹ دیده بودیم خواهد داشت. نسخه جدیدی از والهالا ظرف چهار ماه آینده به خریداران نشان داده خواهد شد و مورز اشاره کرد تا زمانی که مشتریان از تغییرات جدید والهالا مطلع نشوند اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نخواهد شد. مرسدس طیف وسیعی از پیشرانه‌های هیبریدی دارد که استون مارتین می‌تواند از آن‌ها استفاده کند، بنابراین باید صبر کنیم تا ببینیم این خودروساز بریتانیایی چه تصمیمی می‌گیرد.

قیمت این ابرخودرو که تعداد محدودی از آن تولید خواهد شد تقریبا ۱.۲ میلیون دلار است. مورز در اواخر سال گذشته گفته بود که این شرکت هنوز در حال کار روی پیشرانه هیبریدی این مدل است؛ البته در آن زمان او گفته بود که استون مارتین پیشرانه‌های جایگزین دیگری در اختیار دارد. استون مارتین والهالا در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد