موضوعات داغ

قیمت پایه شورولت کوروت ۲۰۲۱ از اول مارس افزایش خواهد یافت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

می‌دانستيم که قیمت شورولت کوروت C8 تا ابد کمتر از ۶۰ هزار دلار نخواهد ماند. این خودرو اسپرت موتور-وسط در ابتدا با قیمت ۵۹،۹۹۵ دلار (با احتساب هزینه حمل‌ونقل) عرضه شد، در حالی که بسیاری از خریداران مدل پایه بدون آپشن 1LT را انتخاب نمی‌کردند. اما این شرایط به زودی تغییر خواهد کرد، چون به تازگی اعلام شده است که قیمت تمام نسخه‌های کوروت از اول ماه مارس ۱۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت ۱۰۰۰ دلاری خیلی زیاد نیست، اما باعث می‌شود قیمت این خودروی موتور-وسط از ۶۰،۰۰۰ دلار بیشتر شود. کوپه 1LT تنها ۱۵.۹٪ از فروش کوروت ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد، اما قیمت آن‌ها کمتر از ۶۰،۰۰۰ دلار نبود چون دارای آپشن‌های اضافی بودند. از طرفی، بیشتر خریداران نسخه بالارده 3LT را انتخاب کردند که قیمتش بیش از ۷۰،۰۰۰ دلار بود.

در ژوئن ۲۰۲۰ شورلت اعلام کرد که قیمت پایه شورولت کوروت برای سال ۲۰۲۱ افزایش نخواهد یافت، اما در آن زمان هنوز تأثیرات شدید ویروس کرونا روی اقتصاد جهان آشکار نشده بود. به جای تولید بیش از ۴۰،۰۰۰ خودرو در سال اول تولید، تنها نیمی از این مقدار از خط مونتاژ کارخانه بولینگ گرین خارج شد. تعطیلی‌های متعدد کارخانه‌ها مشکلات بیشتری برای کوروت ۲۰۲۱ به وجود آورد و مشخص نیست که چه زمانی اوضاع به حالت عادی برخواهد گشت. دقیقا همزمان با افزایش قیمت کوروت، یک کارخانه دیگر سازنده این مدل به مدت پنج روز تعطیل خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد