موضوعات داغ

درگ مزدا CX-5 توربو و کیا سورنتو توربو با نتیجه‌ای شگفت‌آور! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی این روزها جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین سگمنت خودرویی بازار هستند که روز به روز بر سایز و آپشن‌های آن‌ها افزوده می‌شود. به همین دلیل با خودروهایی بزرگ‌تر و سنگین‌تر نسبت به گذشته روبرو هستیم که خودروسازان نیاز به نصب پیشرانه‌های قوی‌تری روی آن‌ها دارند. با توجه به قوانین زیست محیطی و لزوم استفاده از پیشرانه‌هایی با میزان آلایندگی اندک، ساده‌ترین راه برای خودروسازان استفاده از پیشرانه‌های توربو برای شاسی‌بلندها است.

دو مورد از شاسی بلندهای سایز متوسط بازار که با قیمت مناسبی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند، کیا سورنتو و مزدا CX-5 هستند. نسخه توربوشارژر نسل جدید کیا سورنتو، از پیشرانه 2.5 لیتری توربو مشترک با برخی مدل‌های جنسیس بهره می‌برد که 281 اسب‌بخار قدرت و 421 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این تیپ به سیستم تمام چرخ محرک و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه مجهز است.

در سوی دیگر رقابت مزدا CX-5 قرار دارد که از گذشته به بهره‌مندی از موتورهای توربو شهرت دارد. پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژر مزدا CX-5 با مزدا 3 مشترک است که حداکثر 250 اسب‌بخار قدرت و 421 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک معمولی وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را در مزدا CX-5 برعهده دارد.

در مقایسه کیا سورنتو و مزدا CX-5، برخی نکات جالب توجه وجود دارند که این درگ را اندکی ناعادلانه جلوه می‌دهند. کیا سورنتو نسبت به مزدا CX-5 بزرگتر و گران‌تر است و پیشرانه آن نیز قدرت بیشتری تولید می‌کند. با این وجود سرعت پیشرفت کیا سورنتو از سال 2002 تاکنون خیره کننده بوده است. در نظر مشتریان مزدا CX-5 تجربه رانندگی بهتری ارائه می‌دهد و برای استفاده مناسب‌تر است اما تنها چیزی که در این ویدیو مورد بررسی قرار می‌گیرد، نتیجه درگ دو خودرو است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/30
در خواستم از خودروبانک اینه که هر ویدیویی از هر شخصی رو نزاره چون این ویدیو به شدت مسخره بود و من نمی گم برای درگ حتماً برن تو پیست مخصوص درگ ولی آخه تو این 2 سانتی متر جا چی می خواد مشخص بشه؟!
تازه اصلاً این چه درگی هست که خود یارو می گه یک دو سه، باید یه نفر با علامت دادن بهشون بگه حرکت کنن و اصلاً ویدیو به شدت مسخره ای بود و از خودروبانک توقع نداشتم!