موضوعات داغ

تویوتا یاریس هیبرید به عنوان خودرو سال 2021 اروپا انتخاب شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نسخه هیبرید از نسل چهارم تویوتا یاریس، به عنوان خودرو سال 2021 اروپا انتخاب شد. پیروزی تویوتا پس از آن‌ حاصل شد که نسل چهارم یاریس موفق شد عنوان پرفروش‌ترین خودرو اروپا را به خود اختصاص دهد. مت هریسون ، معاون اجرایی تویوتا در اروپا پس از کسب این جایزه گفت:‌ انتخاب تویوتا یاریس هیبرید به عنوان خودرو سال 2021 افتخار بزرگی برای این شرکت است و من از تیم داوران بابت رای دادن به یاریس تشکر می‌کنم.

این سومین بار است که تویوتا جایزه خودرو سال را به خود اختصاص می‌دهد. نسل اول تویوتا یاریس در سال 2000 این عنوان را به خود اختصاص داد. تویوتا پریوس نیز در سال 2005 به عنوان خودرو سال اروپا برگزیده شد و اکنون نسل چهارم تویوتا یاریس یکبار دیگر موفق به کسب این عنوان شده است.

مراسم انتخاب خودرو سال به صورت سنتی در نمایشگاه خودرو ژنو برگزار می‌شود اما به دلیل شیوع کرونا و مقررات پیشگیری از بیماری، این مراسم در سالن خالی از تماشاگر پالکسپو در شهر ژنو برگزار شد. مسئولان برگزاری نمایشگاه ژنو امیدوارند رویداد سال بعدی به صورت عادی و در فضایی عاری از ویروس کرونا برگزار شود.

تویوتا یاریس

تعداد نامزدهای جایزه خودرو سال 2021 اروپا با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر صنعت خودروسازی، محدودتر از گذشته بود و تنها 30 خودرو برای این مسابقه انتخاب شدند. تویوتا پریوس هیبریدی با کسب 266 امتیاز، برنده این عنوان شد و رتبه دوم نیز در اختیار فیات 500 جدید با 240 امتیاز قرار گرفت. نسخه خاص سئات یعنی کوپرا فورمنتور نیز با 239 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

رده‌های بعدی نیز به ترتیب در اختیار سیتروئن C4 با 143 امتیاز، لندروور دیفندر با 164 امتیاز، اشکودا اوکتاویا با 199 امتیاز و فولکس واگن ID3 با 224 امتیاز قرار داشت. بسیاری از نامزدهای نهایی مراسم خودرو سال 2021 اتومبیلهای الکتریکی یا پلاگین هیبریدی بودند و این نشان دهنده تغییر روند در صنعت خودروسازی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد