موضوعات داغ

هیوندای بایون 2021 معرفی شد، i20 بلندقامت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای بایون 2021 به عنوان کراس‌اووری جدید از سوی هیوندای معرفی شد و یک محصول دیگر به سبد تولیدات کراس‌اوورهای هیوندای افزوده شد. هیوندای بایون در حقیقت نسخه بلندقامت هیوندای i20 است و ابعادی مشابه با هیوندای کونا دارد.

هیوندای بایون یک کراس‌اوور ساب کامپکت یا جمع‌وجور محسوب می‌شود. ابعاد و اندازه آن به ترتیب عبارتند از:‌4.18 متر طول، 1.77 متر عرض و 1.49 متر ارتفاع و فاصله دو محور آن نیز 2.58 متر برآورد می‌شود. فضای صندوق عقب این کراس‌اوور نیز 411 لیتر حجم را در اختیار مالک قرار می‌دهد هرچند می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب، این فضا را به 1205 لیتر افزایش داد.

بازار هدف هیوندای بایون، مشتریان اروپایی هستند که به خرید نسخه بلندقامتی از سوپرمینی این شرکت یعنی هیوندای i20‌ علاقه دارند. بنابراین هیوندای دو کراس اوور مختلف را برای بازار اروپا و آمریکای شمالی در نظر گرفته است. بایون به قاره سبز می‌رود در حالی‌که هیوندای کونا برای مشتریان آمریکایی ساخته شده است.

هیوندای بایون

با وجود طراحی خارجی متفاوت، ظاهر داخلی هیوندای بایون و هیوندای i20 شباهت انکارناپذیری به یکدیگر دارند. زیر کاپوت هیوندای بایون نیز یک پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی با 84 اسب‌بخار قرار گرفته است و انتقال قدرت نیز از طریق گیربکس پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد. برای مشتریانی که علاقه به پرداخت وجه بیشتری داشته باشند، پیشرانه سه سیلندر توربوشارژر یک لیتری به همراه گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کلاچه در دسترس است.

حتی نسخه قوی‌تری از هیوندای بایون نیز برای مشتریان سخت‌گیر تدارک دیده شده که به موتور یک لیتری توربو به همراه سیستم هیبریدی خفیف مجهز است و مجموع قدرت 120 اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هیوندای بایون تنها با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو به بازار عرضه می‌شود تا خودرویی ساده و مقرون به صرفه باقی بماند. هیوندای بایون خودرویی کاملا جدید نیست اما برای افرادی که به دنبال جذابیت بیشتر در یک سوپرمینی هستند، گزینه ایده آلی خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد