موضوعات داغ

هونگچی H9، رقیب لوکس و چینی مرسدس بنز و بی ام و

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برای سال‌ها استفاده از خودروهای برند لوکس هونگچی تنها در اختیار سران حزب کمونیست بود اما این شرکت با رویکردی جدید، قصد ورود به بازار خودروهای لوکس و گران‌قیمت را دارد. هونگچی H9 یکی از سدان‌های لوکس این برند است که سال گذشته رونمایی شد و بزودی وارد بازار جهانی خواهد شد. این برند رقیبی برای مرسدس بنز کلاس E و سایر خودروهای لوکس اروپایی خواهد بود.

اگر ظاهر هونگچی H9 را بنگرید، متوجه شباهت‌های فوق‌العاده زیاد این خودرو و محصولات رولزرویس خواهید شد. مدیر ارشد طراحی هونگچی قبلا در رولزرویس مشغول به فعالیت بوده و این شباهت‌ها طبیعی به نظر می‌رسند. همانند برخی از محصولات لوکس اروپایی، هونگچی H9 از تریم دو رنگ بدنه بهره می‌برد که نمونه رونمایی شده مزین به رنگ‌های بنفش و طلایی است.

عرضه نسخه‌هایی از خودروهای لوکس که فاصله دو محوری بیشتر و کابین بزرگتری دارند، امری مرسوم در دنیای خودروسازی محسوب می‌شود. در ساخت هونگچی H9 نیز چنین رویه‌ای رعایت شده و نسخه‌ای به نام هونگچی H9 پلاس با فاصله بین دو محور بیشتر و تجهیزات رفاهی بیشتر نیز در دسترس مشتریان خواهد بود.

هونگچی H9

هونگچی H9 رقیبی جدی برای آئودی A6، مرسدس بنز کلاس E‌ و بی ام و سری 5 محسوب می‌شود. شرکت چینی سعی کرده تا فضای داخلی این خودرو را عالی طراحی کند اما با وجود همه تلاش‌ها، همچنان می‌توان قطعاتی از پلاستیک خشک و مشکی رنگ را در قسمت‌های مختلف کابین مشاهده کرد.

دو پیشرانه برای هونگچی H9 در نظر گرفته شده است که نخستین موتور دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با 252 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور است. پیشرانه دوم نیز یک موتور V6 سه لیتری سوپرشارژر با 272 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر است. هر دو پیشرانه نیز با یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه ارائه خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد