موضوعات داغ

کاهش فروش سالانه ۱۰۰ هزار خودرو جگوار لندروور به دلیل مشکلات کیفی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جگوار لندروور در حال بازسازی کسب‌وکار خودش است که نتیجه آن بازگشت سودآوری به این شرکت بریتانیایی خواهد بود. ممکن است تعدادی از مدل‌ها در این فرایند قربانی شوند و شاید تولید کلی خودروها تا ۲۵٪ کاهش یابد. این خودروساز می‌خواهد با نسل بعدی خودروهای برقی خودش وارد بازار خودروهای مجلل شود، هر چند یک مشکل عمده وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

مسئله کیفی مشکل اصلی این برند است و رئیس شرکت به تازگی اعتراف کرده است که سالانه فروش بیش از ۱۰۰،۰۰۰ خودرو را به دلیل مسائل کیفی از دست می‌دهند، که تأثیر منفی زیادی روی تصور عمومی نسبت به جگوار لندرور داشته است. تیری بولور مدیر عامل جگوار لندروور اعلام کرد که این خودروساز پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه داشته است.

او در ادامه گفت: نارضایتی مشتریان تأثیر زیادی روی فروش ما داشت. تاکنون فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم، یعنی تقریبا بیش از ۱۰۰،۰۰۰ خودرو که می‌توانستیم سالانه به فروش برسانیم.

جگوار و لندروور در جدیدترین نظرسنجی کیفیت جی دی پاور در ایالات متحده در بین پنج برند با بدترین عملکرد قرار گرفتند. بولور گفت که تلاش‌های خود را روی بهبود کیفیت متمرکز کرده است و اولین نشانه‌ها کاملا مثبت به نظر می‌رسند. این مدیر اجرایی روز جمعه در تماسی به سرمایه‌گذاران گفت که نارضایتی مشتریان از مدل‌های سال ۲۰۲۱ به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: ما پیچیدگی خودروهای خودمان را به شدت کاهش می‌دهیم. در نتیجه اشتباهات کمتری رخ می‌دهند، چون روند تولید خودروها مثل گذشته پیچیده نخواهد بود.

هزینه‌های گارانتی نیز نشان می‌دهند که جگوار لندروور مسیر درستی را پیش گرفته است. از مارس تا دسامبر ۲۰۲۰، این خودروساز حدود ۶۸۰ دلار صرف مطالبات و تعمیرات مربوط به گارانتی کرد، که تقریباً نیمی از مبلغی است که در دوره مشابه سال گذشته برای این مسائل خرج کرده بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد