موضوعات داغ

عرضه شاسی بلند بی وای دی به اروپا، تانگ تابستان امسال به نروژ عرضه می‌شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی چینی بی وای دی مدت‌ها است که بر تولید خودروهای الکتریکی تمرکز کرده و سعی دارد بر بازار خودروهای پاک تسلط پیدا کند. این شرکت پس از کسب سهم عمده‌ای از بازار خودروهای برقی در آسیا، به دنبال تسلط بر بازار خودروهای پاک در اروپا است. مطابق اعلام رسمی شعبه بی وای دی اروپا، محصول الکتریکی این شرکت بی وای دی تانگ در تابستان سال جاری به مشتریان نروژی عرضه خواهد شد.

بی وای دی تانگ از باتری تیغه‌ای با ظرفیت 86.4 کیلووات ساعت استفاده می‌کند و حداکثر برد آن نیز مطابق چرخه NEDC، 505 کیلومتر برآورد شده است. شتاب رسمی صفر تا صد بی وای دی تانگ 4.6 ثانیه اعلام شده و این خودرو با قیمت 599 هزار کرون نروژ یا حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

با چنین قیمتی، نباید انتظار عملکردی اقتصادی را از بی وای دی تانگ داشته باشیم. فضای داخلی این خودرو از مواد با کیفیتی ساخته شده و برای سرنشینان صندلی‌های جلو تهویه دوگانه در نظر گرفته شده است. سقف پانوراما به همراه سانروف نیز دیگر تجهیزات بی وای دی تانگ را تشکیل می‌دهند. عرضه بی وای دی تانگ به بازار از سه ماهه دوم سال 2021 آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/17
واقعا جزء چینی های فوق العاده هست که کمی از بهترین خودروهای اروپایی نداره.