موضوعات داغ

کشف 250 کاتالیزور مسروقه در حومه لس آنجلس، افزایش دزدی کاتالیزور در آمریکا!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طی یکسال گذشته، سرقت کاتالیزور خودرو در ایالات متحده به شدت افزایش داشته و پلیس و مالکان خودروها را به دردسر انداخته است. مطابق گزارش پلیس لس انجلس، سرقت کاتالیزور خودرو طی سال گذشته حدود 400 درصد افزایش داشته است که موجب شده تا پلیس این ایالت تلاش‌های بیشتری را برای رفع این مشکل انجام دهد که منجر به بازداشت 19 نفر در این زمینه شده است.

در عملیات پلیس سانتا کلاریتا که بخشی از حومه لس انجلس محسوب می‌شود، ماموران موفق شدند 250 کاتالیزور مسروقه خودرو به ارزش تقریبی 750 هزار دلار را کشف کنند. فلزات گرانبهای موجود در کاتالیزور خودروها، انگیزه اصلی برای سرقت این قطعه را شکل می‌دهد.

در این بین کاتالیزورهای نصب شده در خودروهای هیبریدی به هدف بزرگی برای سارقان تبدیل شده‌اند چرا که موتور خودروهای هیبریدی برخلاف پیشرانه خودروهای درون سوز، دایما فعال نیست و مبدل کاتالیست آن‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد. همچنین کاتالیزورهای خودروهای بزرگی همچون فورد F-250 نیز به دلیل ابعاد و اندازه بزرگ هدف سرقت قرار می‌گیرند.

پلیس برای جلوگیری از سرقت کاتالیزور، اقداماتی را به مالکان خودروها پیشنهاد داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به محکم کردن کاتالیزور با پیچ‌های اضافه، پارک خودرو در مناطقی که به دوربین مداربسته مجهز هستند و هک کردن شماره سریال خودرو روی کاتالیزور اشاره کرد. همچنین پلیس از مالکان خودروها خواسته تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، با اداره پلیس محلی تماس بگیرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد