موضوعات داغ

کامیون مدرن Iveco Z با طراحی خلاقانه، سودای تحول در خودروهای سنگین

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

چندی پیش ایوکو، تولید کننده وسایل نقلیه سنگین وزن ایتالیایی در رویدادی از کامیون جدید و آینده نگر خود با نام ایوکو Z رونمایی کرد تا خیز بلندش برای سهم خواهی بیشتر از بازارهای بین المللی، بویژه بازارهای اروپایی و همچنین توانایی های خود برای توسعه یک کامیون پیشرفته را نشان دهد.

ایوکو برای طراحی و توسعه این کامیون منحصربه فرد خود با تیم های مرکز نوآوری و طراحی CNH همکاری کرده است تا راه حل های متفاوتی را برای طراحی و ساخت یک کامیون جدید ارائه دهند که به خوبی بتواند ویژگی های یک کامیون آینده نگر را به تصویر بکشد.

این کامیون با طراحی منحصربه فرد و ظرافت چشمگیر خود، پاسخی مناسب برای تحول سریع بخش سنگین وزن وسایل نقلیه تجاری است، درحالی که خیلی ها تحول را مربوط به وسایل نقلیه شخصی می دانستند و اینکه وسایل نقلیه تجاری نیازی به تحول و پیشرفت اینچنین ندارند، اما تولید کنندگان نشان داده اند که حتی وسایل نقلیه سنگین وزن هم نیاز به تجربه این تحول بزرگ دارند.

ایوکو Z

یکی از ویژگی های اصلی این کامیون که برای آن پیش بینی شده است، سیستم رانندگی خودکار خواهد بود که می تواند تحولی بزرگ و کاربردی برای رانندگان، بویژه رانندگان وسایل نقلیه سنگین وزن باشد که مدت زیادی در حال رانندگی هستند. این کامیون به گونه ای طراحی شده است که هم محیط کاری برای افراد حرفه ای باشد و هم یک محیط آرام برای مسافرت های طولانی و همچنین کسانی که خواهان فضایی دوستانه و انعطاف پذیر هستند.

پیشرفته تر از طراحی بیرونی، فضای داخل کابین خواهد بود که همچون یک اتاق شخصی جمع و جور به نظر می رسد، اما اتاقی فوق العاده جذاب و پیشرفته که تمامی نیازهای شما را به خوبی برآورده می کند. طراحان این کامیون سعی کرده اند تا از سبک طراحی مرسوم فاصله گرفته و یک محیط کاملا خلاقانه را ترسیم کنند.

ایوکو Z

در داخل کابین تنها یک صندلی برای راننده وجود دارد و در مقابل آن هم یک غربیلک فرمان عجیب و نوآورانه قرار گرفته است که قطعا برای رانندگی، بویژه برای کامیون های سنگین وزن مناسب نیست و نمی توان تسلط کافی برای کنترل آن داشت که خب پای مفهومی بودن این کامیون نوشته می شود. بجای صندلی سرنشین هم یک تخت خواب طراحی شده است تا دسترسی به محل استراحت آسان تر باشد.

برای دسترسی آسان کاربران به کابین، یک پلکان برقی بیرون از کامیون تعبیه شده است که مشابه راه پله های ساختمان بوده و بدون اینکه راننده خود را به زحمت بیاندازد و خود را برای سوار شدن بالا بکشد، به راحتی از طریق این پلکان امکان دسترسی به داخل کابین وجود خواهد خواهد داشت.

همانطور که گفتیم، این کامیون یک طرح مفهومی بوده و صرفا برای نشان توانایی های شرکت ایوکو برای طراحی و ساخت کامیون های نسل جدید و آینده نگر خواهد بود و نباید انتظار تولید و عرضه این کامیون با چنین ویژگی هایی را داشت، اما طرح های مفهومی تبدیل به الگوهای مناسبی برای ساخت محصولات جدید شرکت های خودروسازی خواهد بود.

ایوکو Z

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/26
طراحیش مثله نبوغ فرغون سازای ماست