موضوعات داغ

ایالت پنسیلوانیا، صاحب گرانترین جاده عوارضی جهان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

قبل از نگاهی عمیق به جاده های عوارضی در سراسر جهان، لازم است بیان شود که هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب نخواهیم داشت. این اطلاعات بر اساس بودجه مربوط به استرالیا است که ممکن است شامل جدیدترین و به روز ترین اطلاعات مربوط به هزینه های بزرگراه در سراسر جهان، نباشد. به همین ترتیب، این مطلب را بیشتر به عنوان یک رهنمود کلی در نظر بگیرید تا یک مطلب و بشارت صریح. این مطلب بسیار حیرت انگیز است.

در واقع، این امر ممکن است برای مردمان پنسیلوانیا حیرت انگیز نباشد. بر اساس گزارش بودجه مستقیم، ایالت پنسیلوانیا از لحاظ جاده عوارضی گران ترین جاده نه تنها در ایالات متحده آمریکا بلکه در کل جهان است. بزرگراه میان ایالتی شماره 76 یعنی بزرگراه AKA پنسیلوانیا، بزرگراهی شرقی / غربی است که در این ایالت قرار دارد و اگر تمام طول 360 مایل آن را طی کنید، گویا 112.91 دلار هزینه پرداخته اید.

از عبارت گویا به این دلیل استفاده کردیم که در گزارشی از KDKA در این باره گفته شده است که مسئولان بزرگراه ادعا می‌کنند که این هزینه به علت امتدادی است که از فیلادلفیا به شمال می‌رسد و هیچ کس نمی‌تواند بدون آن از این مسیر عبور کند.

به همین ترتیب، KDKA هزینه اصلاح شده 92 دلار را برای عبور از این بزرگراه، بدون احتساب بزرگراه فیلادلفیا به اسکرانتون گزارش می‌دهد. با این حال، این رقم هنوز پنسیلوانیا را با اختلاف زیاد در بالای لیست گران ترین عوارض جاده ای نگه می‌دارد. جاده Grossglockner High Alpine اتریش با 45.43 دلار در رتبه دوم این لیست قرار دارد که هزینه آن کمتر از نیمی از هزینه سفر به پنسیلوانیا از طریق این بزرگراه است.

عوارضی

علاوه بر این، مطالعه این بودجه به طور متوسط به بررسی هزینه های عوارض کشوری می‌پردازد که ترتیب این لیست را به طرز چشمگیری تغییر می‌دهد. سوئیس به عنوان گران ترین مکان در میان جاده های عوارضی با هزینه متوسط 26.52 دلار شناخته شده است. اتریش با 16.31 دلار در جایگاه دوم قرار دارد و جزایر فارو با 16.28 دلار، کرواسی با 15.30 دلار و دانمارک با 10.75 دلار پس از آن قرار دارند. برخلاف پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا با میانگین 5.38 دلار، در جایگاه یازدهم قرار دارد.

در مورد پنسیلوانیا، هزینه مسافت کلی لزوماً کل داستان را بیان نمی‌کند. بله، بزرگراه پنسیلوانیا 360 مایل طول دارد و این هزینه در چنین مسافتی حساب می‌شود. برای مقایسه، تونل لینکلن در نیویورک فقط 1.5 مایل طول دارد و عبور از آن برای رانندگان 16 دلار هزینه می‌برد.

در هر صورت، پنسیلوانیا در مقایسه با بزرگراه های با مسافت طولانی، با میانگین 31 سنت در هر مایل بسیار گران محسوب می‌شود. بزرگراه 241 مایلی اوهایو با 8 سنت در هر مایل ارائه می‌شود. این درحالی است که هزینه تند راه ایالت نیویورک ، طولانی ترین جاده عوارضی در ایالات متحده با 496 مایل، فقط 6 سنت در هر مایل است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد