موضوعات داغ

نسل سوم تویوتا آیگو معرفی شد، علاقه تویوتا به زنده نگه داشتن فرزند کوچک خود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

در بازارهای اروپا، ماشین های کامپکت و سایز کوچک در حال نابودی هستند و بیشتر شرکت های خودروسازی برندهای کم فروش خود را رها کرده و از این کشتی به گل نشسته خارج شده اند، اما به نظر می رسد که شرکت خودروسازی تویوتا قصد پیاده شدن از این کشتی را ندارد و به تازگی نسل سوم خودروی کامپکت شهری خود، یعنی آیگو را در قالب طرحی مفهومی رونمایی کرده است.

تویوتا آیگو X پرولوگ، اساسا پیش نمایشی از یک خودروی شهری نسل جدید با ظاهری آینده نگر خواهد بود که اصرار تویوتا برای زنده نگه داشتن کوچک ترین فرزند خود را نشان می دهد. برخلاف نسل های قبل تویوتا آیگو که در واقع محصولی مشترک با پژو 108 و سیتروئن C1 بود، نسل جدید تویوتا آیگو کاملا یک تویوتا بوده و هیچ اشتراکاتی با فرانسوی های توقف تولید شده ندارد.

این خودروی مفهومی با نگاهی آینده نگر طراحی شده و چهره ای جسورانه در مقایسه با نسل های قبل خود دارد و امروزه چیزی که بیشتر از همه می فروشد، طراحی خشن و جسورانه ماشین ها خواهد بود که حتی برای ماشین های الکتریکی هم شاهد طراحی اینچنینی هستیم.

تویوتا آیگو X پرولوگ

تویوتا آیگو X پرولوگ با حفظ رسالت اصلی خود که باعث شده همچنان یک خودروی جمع و جور شهری باشد، از ظاهری جذاب و جسورانه برخوردار بوده و همچنین بر روی چرخ های آن رینگ های بزرگ آلیاژی مورد استفاده قرار گرفته است که در جذابیت بیشتر آن تاثیرگذار خواهد بود. این خودرو شاید در حال حاضر یک خودروی مفهومی باشد، اما الگوهای طراحی آن به خودروهای توسعه یافته شباهت داشته و می توانیم شاهد دستگیره های سنتی مخفی شده یا حتی شاهد نصب آینه های جانبی سنتی در اطراف بدنه آن باشیم.

در پشت قاب آینه های جانبی هم دوربین های مخصوصی تعبیه شده است که تویوتا آنان را برای ثبت لحظات می داند که امکان اشتراک گذاری آنان در جاهای دیگر وجود دارد.

هنوز تصویری از داخل کابین این خودرو ارائه نشده و یا مشخصات فنی آن در زمان دیگری ارائه خواهد شد، اما می دانیم که این خودرو برای بازار اروپا طراحی شده و باتوجه به طراحی ظاهری خودرو، هنوز هم امکان سفارش یک پیشرانه درون سوز وجود دارد که به احتمال زیاد پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژر خواهد داشت.

نسل جدید تویوتا آیگو براساس پلتفرم TNGA-B طراحی شده که براساس این پلتفرم خودروی جدید تویوتا یاریس کراس هم توسعه پیدا کرده است. باتوجه به الگوهای طراحی این خودرو، به نظر می رسد که نسخه نهایی تویوتا آیگو X پرولوگ تا پایان سال جاری و یا ابتدای سال 2022 میلادی رونمایی شود.

تویوتا آیگو X پرولوگ

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد