موضوعات داغ

پرفروش ترین خودروهای عراق و پاکستان در سال 2020 کدام خودروها بودند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

با نگاهی به میزان خودروهای فروخته شده در هر کشور، به راحتی می توان محبوب ترین خودروی بازار کشورهای مختلف را پیدا کرد، هرچند برخی خودروها براساس ویژگی های برتر خود به این موفقیت رسیده و برخی دیگر باتوجه به شرایط حاکم در جوامع مختلف و سطح رفاه شهروندان، توانسته اند به این جایگاه دست پیدا کنند.

در کشورهای های پیشرفته معمولا ویژگی های منحصربه فرد یک خودرو و همچنین قیمت گذاری مناسب آن باعث می شود تا سهم فروش بیشتری در بازار داشته باشند، اما در کشورهای در حال توسعه و یا کشورهایی که رفاه جامعه در سطح قابل قبولی نیست، معمولا خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی بیشترین سهم فروش را به خود اختصاص داده اند.

در مثالی ساده می توان به کشور خودمان اشاره کرد که نبود خودروسازان خارجی، ممنوعیت واردات خودرو و همچنین افزایش های بی منطق نرخ دلار و افزایش چند صد میلیونی خودروهای خارجی، باعث شده تا بازار خودروی کشور به جولانگاه شرکت های خودروساز داخلی تبدیل شده و سهم فروش بسیار بالایی از بازار مصرف کنندگان ایرانی داشته باشند.

با این حال امروز نمی خواهیم که دوباره داستان های تکراری صنعت خودروی کشور را بازگو کنیم و در رابطه با مشکلات آن صحبت کنیم، بلکه می خواهیم نگاهی کوتاه به بازار خودروی همسایگان شرق و غرب کشورمان داشته باشیم که باتوجه به مشکلات فراوان و حتی در برخی مواقع مشکلاتی بیشتر از کشور خودمان، مشتریان می توانند انتخاب های جذاب تری برای داشتن یک اتومبیل شخصی داشته باشند.

کیا سورنتو

اول از همه با همسایه غربی کشورمان شروع کنیم، به کشور عراق می رسیم که در سال 2020 میلادی طبق آمارهای اعلام شده حدود 63 هزار و 692 خودروی مختلف در این کشور فروخته شده که نسبت به سال 2019 میلادی با کاهش 18.4 درصدی همراه بوده است.

از بین خودروهای فروخته شده، شاسی بلند شرکت خودروسازی کیا موفق شده عنوان پرفروش ترین خودروی این کشور را به نام خود ثبت کند. خودروی شاسی بلند کیا سورنتو باوجود افت فروش کمتر از 20 درصدی خودرو در کشور عراق، موفق شده با فروش 7518 دستگاه در سال 2020 میلادی به پرفروش ترین خودرو تبدیل شود و بالاتر از هیوندای توسان قرار گیرد.

با این حال در همسایه شرقی کشورمان شرایط کمی متفاوت تر بوده و یکی از خودروهای اقتصادی سوزوکی موفق شده بازار فروش پاکستان را تصاحب کند. نسبت به سال 2019 میلادی بازار خودروی پاکستان کاهش فروش یک سومی را تجربه کرده است، ولی با این حال باز هم فروش بالای 124 هزار و 629 دستگاهی را در طول سال به ثبت رسانده است.

در بین خودروهای فروخته شده در پاکستان، خودروی اقتصادی سوزوکی آلتو میزان فروش 23 هزار و 479 دستگاهی را به نام خود ثبت کرده و بالاتر از تویوتا کرولا با میزان فروش 18 هزار و 825 دستگاه قرار گرفته است که هرکدام به ترتیب 18.8 درصد و 15.1 درصد از سهم بازار خودروی پاکستان را بدست آورده اند.

سوزوکی آلتو

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد