موضوعات داغ

کیا K8 به همراه مشخصات فنی معرفی شد؛ سدان لوکس و بزرگ کره ای

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

بعد از انتشار تصاویر و اطلاعات اولیه از خودروی سدان نسل جدید کیا K8، این خودروساز کره ای رسما از خودروی سدان نسل جدید خود رونمایی کرد و اطلاعات تکمیلی و مشخصات فنی آن را در اختیار مخاطبان قرار داد تا بیشتر با این خودروی شیک و جذاب کیا آشنا شویم.

همانطور که پیش تر گفتیم، کمپانی خودروسازی کیا با استفاده از لوگوی جدید، الفبای ساده برای نامگذاری، طراحی های دیوانه وار در حال تجدید حیات است و اولین محصولی که با تمامی این ویژگی ها راه اندازی می شود، سدان جدید K8 خواهد بود که به عنوان جایگزینی برای کیا کادنزا به خط تولید این خودروساز کره ای اضافه می شود.

نسل جدید کیا K8 قرار است با تحولاتی اساسی، جایگزینی برای کیا کادنزا در بازارهای جهانی باشد، هرچند بازارهای جهانی شامل ایالات متحده آمریکا نشده و بازار این کشور به خوبی نشان داده که در حال عبور از خودروهای سدان است و عموم مردم ترجیح می دهد یک خودروی شاسی بلند، کراس اوور یا پیکاپ خریداری کنند.

کیا K8

کیا K8 جدید روز گذشته به طور رسمی معرفی شد و جزییات فنی آن در اختیار مخاطبان قرار گرفت تا بیشتر با این سدان لوکس کره ای آشنا شویم. طبق گفته شرکت سازنده، این خودرو تقریبا 1 اینچ طول بیشتری نسبت به خودروی کیا کادنزا دارد و در مجموع به 5015 میلی متر رسیده است که با طراحی نسل جدید باعث شده بیشتر از یک خودروی سدان لوکس، به عنوان یک خودروی سدان اسپرت جذاب کار خود را در بازار دنبال کند.

در بخش فنی، کیا به یک پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری اشاره می کند که میزان خروجی قدرت آن به حداکثر 296 اسب بخار رسیده است که نسبت به پیشرانه شش سیلندر 3.3 لیتری کیا کادنزا، می تواند حدود 6 اسب بخار خروجی قدرت بیشتری داشته باشد. علاوه بر این میزان خروجی گشتاور آن با افزایش 16 نیوتن متری، در مجموع به 359 نیوتن متر رسیده است.

درحالی که K8 افزایش قدرت اندکی نسبت به خودروی جایگزین خود داشته است، اما مهم ترین ویژگی این خودرو در نسل جدید را می توان اضافه شدن یک سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک معرفی کرد که برای این نوع خودرو، برای اولین بار است که توسط کیا مورد استفاده قرار می گیرد.

کیا K8

علاوه بر این، محصول جدید کیا با موتور 3.5 لیتری گازسوز هم به مشتریان عرضه خواهد شد که سوخت مصرفی آن پروپان مایع در کنار تزریق مستقیم بنزین بوده و می تواند خروجی قدرت 237 اسب بخاری و گشتاور 314 نیوتن متری داشته باشد.

برای مشتریانی هم که به دنبال یک گزینه ارزان قیمت هستند، یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر کوچک تر هم برای مدل میان رده در نظر گرفته شده است که می تواند خروجی قدرت 195 اسب بخاری و گشتاور 248 نیوتن متری تولید کند. با تایید کیا، هر دو پیشرانه به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک یکسان مجهز خواهند شد.

برای نسخه پایه کیا K8 نیز یک پیشرانه 1.5 لیتری در نظر گرفته شده است که در حال حاضر اطلاعاتی از آن در دسترس نیست و در ماه های آینده معرفی خواهد شد.

اولین چیزی که با نگاه کردن به تصاویر این خودرو متوجه آن خواهید شد، جلوپنجره بسیار بزرگ آن است و مهر تاییدی بر روی این موضوع که هرچقدر جلوپنجره بزرگ تری برای ماشین هایتان طراحی کنید، جذابیت بیشتری هم دارند و در این مورد طراحان کیا به بهترین شکل ممکن این ویژگی را بر روی سدان K8 پیاده کرده اند.

کیا K8

جلوپنجره این خودرو هیچگونه حاشیه ای ندارد و می توان گفت که با مجموعه سپر خودرو کاملا یکپارچه ساخته شده و این حالت یکپارچه به جذابیت بیشتر ظاهر افزوده است. در اطراف چراغ های LED کشیده جذاب و در بالای جلوپنجره هم شاهد نصب لوگوی جدید کیا هستیم که تحولات این شرکت خودروسازی در سبک طراحی محصولات نسل جدیدش را به خوبی نشان می دهد. نسل جدید خودروی کیا K8 در واقع یک خودروی فست بک خواهد بود، اما همچنان یک درب صندوق عقب سنتی دارد تا کاربران مشکلی در استفاده از فضای بار نداشته باشند.

کیا K8 جدید از ماه آینده ثبت سفارش می شود و قبل از رسیدن به بازارهای جهانی، به مشتریان کره ای تحویل داده خواهد شد، هرچند برنامه ای برای فروش این خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا وجود ندارد و کیا به دنبال تقویت فروش سدان های خود در سایر بازارهای جهانی است.

کیا K8

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/10
دنياى خودرو سليقه اى هست و هر كس يه ظاهر ماشين مى پسنده و من به شخصه از ظاهر خودروهاى كره اى به خاطر خط و خطوط تيزشون خوشم نمياد ...
اما بابت قدرت موتور ، آخه ٣،٥ ليترى و ٢٩٦ اسب بخار ؟ نسبت به آلمانى و آمريكايى مسخره به نظر مى رسن، اگه اين لوكس كره اي هاست ، و اگه به مثال هم رده ى اس كلاس باشه از لحاظ موتورى با نسخه ى پايه ى اس كلاس كه ٦ سيلندر ٣ ليتري و ٣٦٢ اسب بخار هست واقعا مزخرفه - حالا قيمتش هم بگن مقايسه كنيم .
1400/3/1
مرد نا مومن قبل تکلم تعقل پیشه کن تا خودت مسخره خاص و عام نباشی. در کجا اعلام شده این خودرو رقیب اس کلاس هست؟>! این خودرو رقیب کلاس ئی هست نه اس که از کلاس ئی قوی تره. رقیب کلاس اس کیا کی 9 یا کا 900 هست. درضمن لوکس بودن خودرو رو با معیار قدرت موتور نمی سنجند با کیفیت متریال و دنیای سرگرمی فراهم شده در خودرو و کیفیت چرم ها می سنجند.