موضوعات داغ

بزودی مرسدس بنز آمبولانس های برقی معرفی می کند؛ ورود تکنولوژی الکتریکی به بخش اورژانس

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

برای چندین دهه، وسایل نقلیه امدادی همچون آمبولانس، آتش نشانی و یا حتی ماشین های نیروی پلیس تبدیل به یک بخش مهم برای کمپانی خودروسازی مرسدس بنز شده است. برای اولین بار در سال 1995 میلادی، خودروی ون مرسدس بنز اسپرینتر تبدیل به یک خودروی آمبولانس شد و حال امروز توانسته بخش عمده ای از نیاز بازارهای جهانی به وسایل نقلیه اضطراری در بخش بهداشت را تامین کند.

با شیوع همه گیری ویروس کرونا، نیاز به آمبولانس هم در تمامی کشورهای جهان افزایش پیدا کرده است، حال مرسدس بنزهمراه با پیشرفت های ایجاد شده در صنعت خودروسازی قدم برداشته و اولین خودروی آمبولانس تمام الکتریکی خود را معرفی کرده و برای اولین بار توسط Ambulanz Mobile مورد استفاده قرار گرفته است که می تواند امدادرسانی با کیفیت تری در کنار آرامش بالاتر را ارائه دهد.

با محدوده حرکتی 120 کیلومتری و همچنین سقف سرعت 120 کیلومتر برساعت، آمبولانس الکتریکی مرسدس بنز تنها مناسب برای استفاده در محیط های شهری و مسافت های کوتاه خواهد بود و همچنین با نصب تجهیزات امدادی در داخل کابین، وزن این خودرو به کمتر از 3.5 تن افزایش پیدا کرده است که همین وزن بالای خودرو در شارژدهی کمتر آن تاثیرگذار خواهد بود.

با اضافه شدن مجموعه باتری و موتورهای الکتریکی که نسبت به پیشرانه های درون سوز وزن بسیار بالاتری دارند، مرسدس بنز سعی کرده با حفظ ایمنی خودرو، بدنه آن را اصلاح کند و وزن آن را کاهش دهد. علاوه بر این تجهیزات پزشکی بکار رفته در این خودرو از دو منبع تغذیه مجزا استفاده می کنند و کاری به مجموعه باتری های سیستم محرک نخواهند داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد