موضوعات داغ

تنها خودرویی در جهان که از طلای معادل هم وزن خود گران تر است!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

در حال حاضر گران قیمت ترین خودروی تاریخ را می توان یک دستگاه فراری 250 GTO متعلق به سال 1963 میلادی معرفی کرد که پیش از این خانواده 250 GTO رکوردهای زیادی برای گران قیمت ترین خودروی جهان به ثبت رسانده و چندسال یکبار با حضور در حراجی های مختلف، این رکورد توسط همین مدل شکسته می شود.

این خودرو در حراجی سال 2018 با دست کم قیمت 70 میلیون دلاری فروخته شد و توانست جایگاه خود را به عنوان گران قیمت ترین خودروی تاریخ تقویت کند و این یعنی فراری 250 GTO حتی اگر هم وزنش طلا داشته باشید، باز هم ارزش این خودرو بالاتر از طلای هم وزن خودش خواهد بود!.

فراری 250 GTO وزن کلی 950 کیلوگرمی دارد که باتوجه به قیمت جهانی هر اونس طلا در روز سه شنبه 10 فروردین ماه که تقریبا 1685 دلار اعلام شده است، در مجموع ارزش 950 کیلوگرم طلا به چیزی حدود 56 میلیون و 458 هزار دلار می رسد که در این صورت باز هم فراری 250 GTO حدود 14 میلیون دلار ارزش بیشتری در مقایسه با طلای هم وزنش دارد!.

جالب است بدانید که فراری 250 GTO پیش از اینکه با قیمت حدودا 70 میلیون دلاری رکوردش شکسته شود، با قیمت 56 میلیون دلاری رکورددار گران قیمت ترین خودروهای جهان بود که باز هم ارزش آن با طلای هم وزنش برابری می کند، ولی باید این نکته را در نظر گرفت که رکورد 56 میلیون دلاری برای قبل از سال 2018 و قبل از شیوع ویروس کرونا بوده است که ارزش آن را بسیار بیشتر از طلای هم وزنش در سال های گذشته می کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/15
۷۰ میلیون ؟!!!!!!!
میدونستم قیمتش ۵۰ مییون هست ولی الان که فهمیدم شده ۷۰ تا اصلا موندم !‌ اون بوگاتیLa Voiture Noire هم پس الان حداقل ۲۰ تا باید شده باشه....