موضوعات داغ

هیوندای جنسیس X رونمایی شد؛ زیبای مفهومی با دو درب

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی است که زیرشاخه لوکس هیوندای یعنی جنسیس به یک برند مستقل تبدیل شده و محصولات جدیدی را روانه بازار کرده است. محصولات جنسیس از نظر زیبایی و ظرافت استاندارد بالایی دارند و خودروهایی قابل توجه محسوب می‌شوند. با این حال جدیدترین مدل مفهومی ارایه شده از سوی جنسیس موسوم به کانسپت ایکس، تمامی خودروهای قبلی این برند را زیر سایه خود قرار داده است.

جنسیس در مورد قوای فنی مدل مفهومی ایکس هیچ‌گونه توضیحی ارایه نمی‌دهد و تنها ذکر می‌کند که پیشرانه این خودرو الکتریکی است. این مساله برای سایرین چندان اهمیتی ندارد چرا که مرکز اصلی توجه به جنسیس ایکس، پیرامون ظاهر زیبای آن متمرکز است.

مدل مفهومی جنسیس X ظاهری همانند کوپه‌های سنتی دارد، خودرویی که مجهز به کاپوت کشیده بوده و انتهای آن به صورت شیب‌دار و کوچک طراحی شده است. خودروهای کوپه در شرایط فعلی بازار چندان مرسوم نیستند، چرا که اکثر محصولات در سگمنت کراس اوور یا فست بک قرار دارند.

چراغ‌های جلو جنسیس X به صورت دو تکه جداگانه طراحی شده که در ترکیب با جلوپنجره معروف جنسیس، زیبا و تاثیرگذار به نظر می‌رسد. ظاهر قسمت عقبی خودرو نسبتا محافظه کارانه طراحی شده اما اضافه کردن حجم‌های فانتزی، این قسمت را اندکی تنوع بخشیده است. گلگیرهای پف کرده و رینگ‌های بزرگ نیز نکات قابل ذکر در قسمت جانبی جنسیس ایکس هستند.

جنسیس X

فضای داخلی جنسیس ایکس ترکیبی از المان‌های مدرن و کلاسیک را در خود گنجانده است. برای مثال سبک طراحی فرمان و پنل راننده شبیه به کوپه‌های آمریکایی کلاسیک است که داشبورد را به سمت راننده متمایل می‌کردند. صندلی‌های جلو از چرم قهوه‌ای و صندلی‌های جلو از چرم سبزرنگ تشکیل شده‌اند.

جنسیس تاکنون هیچ‌ اشاره‌ای به تولید این اتومبیل مفهومی زیبا نکرده است اما به هر صورت شاهد برخی المان‌های ظاهری این خودرو در دیگر محصولات آتی جنسیس خواهیم بود. با توجه به فروش ضعیف خودروهای کوپه در شرایط امروزی، بعید به نظر می‌رسد جنسیس برنامه‌ای برای تولید کانسپت ایکس داشته باشد مگر آن‌که این خودرو را به عنوان گل سرسبد در بین محصولات خود در نظر گرفته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد