موضوعات داغ

شاسی بلند الکتریکی هامر معرفی شد؛ غول 1000 نیوتن متری آمریکایی!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی برای اولین بار خودروی پیکاپ جی ام سی هامر الکتریکی معرفی شد، مشخص بود که این خودروساز آمریکایی برای طراحی و توسعه نسخه شاسی بلند آن هم برنامه ریزی کرده است. حال GMC بعد از معرفی نسخه پیکاپ در سال گذشته، به تازگی نسخه شاسی بلند هامر الکتریکی را رسما معرفی کرده که طراحی ظاهری و مشخصات فنی یکسانی با نسخه پیکاپ خواهد داشت.

حتما می دانید که بیش از 10 سال از ورشکستگی کمپانی خودروسازی جنرال موتورز در یک دوره خاص می گذرد و با رخ دادن این اتفاق، کمپانی خودروسازی جنرال موتورز مجبور به تعطیل کردن برخی از برندهای مطرح خود در آمریکا از جمله هامر کرد. شرکتی که با تولید تنها چند محصول خاص و کمتر از 20 سال فعالیت، پرونده فعالیت آن در سال 2008 میلادی به طور کامل بسته شد.

اکنون با گذشت بیش از یک دهه، وسایل نقلیه تمام الکتریکی رشد چشمگیری داشته و زمانی که تنها خودروهای ریزاندام به عنوان خودروهای برقی به بازار عرضه می شدند، اکنون پیشرفت آنان به گونه ای بوده است که شاهد طراحی و ساخت ماشین های سوپراسپرت و هایپرکار الکتریکی، پیکاپ های برقی و یا حتی کامیون های الکتریکی هستیم.

حال به دنبال پیشرفت وسایل نقلیه الکتریکی، کمپانی خودروسازی جنرال موتورز هم برای جا نماندن از رقبا به فکر طراحی و راه اندازی یک خودروی پیکاپ کاملا الکتریکی افتاده است و چه برندی بهتر از هامر که تمام دنیا آن را می شناسند و اکنون بازگشته تا برخی اشتباهات گذشته خود را جبران کند!.

در دهه های قبل، همه محصولات هامر را به عنوان غول های پرمصرف خیابانی می شناختند و بحران سوختی آمریکا نیز باعث شد تا فروش محصولات هامر روز به روز کاهش پیدا کرده و در نهایت منجر به تعطیلی آن شود، ولی حالا برند هامر به عنوان یک تولید کننده وسایل نقلیه الکتریکی برای GMC احیا شده و خود را به عنوان یک دوست دار محیط زیست معرفی کرده است.

GMC Hummer EV

همانطور که گفتیم، نسخه پیکاپ سال گذشته رونمایی شد و اکنون نسخه شاسی بلند آن توسط GMC معرفی شده تا به گسترش این خانواده معروف تازه احیا شده کمک کند. در ظاهر، نسخه پیکاپ و شاسی بلند هامر الکتریکی کاملا به یکدیگر شبیه هستند و تنها تفاوت آنان به طراحی عقب و نوع کاربری آنان مربوط می شود، اما طراحی ظاهری تنها وجه اشتراک آنان نیست و در بخش فنی هم شاهد اشتراکات زیادی میان هر دو نسخه هستیم.

همانند نسخه پیکاپ، شاسی بلند الکتریکی هامر در قوی ترین نسخه از سه موتور برقی استفاده می کند که مجموع خروجی قدرت آنان به حداکثر 1000 اسب بخار خواهد رسید، اما عجیب تر از همه خروجی گشتاور آن خواهد بود که برای مجموع آنان عدد سرسام آور 15 هزار و 592 نیوتن متری ذکر شده است که با چنین گشتاوری می تواند چندین هواپیمای 747 بوئینگ را هم یدک کشید!. طبق ادعای جی ام سی، هدایت این نیرو به چرخ ها حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت حدودا 3.5 ثانیه را به همراه دارد.

GMC Hummer EV

با این حال نسخه ضعیف تری هم وجود دارد که تنها 2 موتور الکتریکی داشته و مجموع خروجی قدرت آن به 625 اسب بخار می رسد که طبیعتا با قیمت کمتری در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

محدوده حرکت هامر برقی حداقل 400 کیلومتر در مدل های پایه و حداکثر 480 کیلومتر در قوی ترین نسخه موجود گزارش شده است، هرچند هامر اعلام کرده که این اعداد قطعی نیستند و حدود 2 سال دیگر تا زمان راه اندازی و عرضه به بازار فرصت دارند که طی این مدت امکان تغییر و ارتقای باتری ها وجود دارد.

با اینکه خانواده برقی هامر تا قبل از سال 2023 میلادی وارد بازار نمی شوند، اما GMC همین حالا قیمت تعیین شده برای نسخه شاسی بلند را اعلام کرده است که با حداقل قیمت 79 هزار و 995 دلاری تا حداکثر قیمت 110 هزار و 595 دلار قابل عرضه به مشتریان خواهد بود.

GMC Hummer EV

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/17
ما هیچ ، ما نگاه ،ما پراید ...