موضوعات داغ

نسل جدید تویوتا 86 رسماً معرفی شد؛ ماشین اسپرت تویوتا با چاشنی مسابقات!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

کمپانی خودروسازی تویوتا در رویدادی آنلاین به همراه سوبارو، نسل جدید خودروی اسپرت مورد انتظار تویوتا 86 و سوبارو BRZ را رسما معرفی کرد. این خودرو به طور استاندارد همراه با بسته GR از تیم مسابقات خود یعنی GAZOO Racing به بازار عرضه خواهد شد که در مقایسه با برادر ناتنی خود یعنی سوبارو BRZ، چهره ای جسورتر و خشن تری خواهد داشت و از فاکتورهای تاریک بیشتری برای جذابیت ظاهر آن استفاده شده است.

نسل اول تویوتا 86 در سال 2012 و با هدف تحقق رویا و لذت رانندگی با یک خودروی اسپرت وارد بازار شد و با مشخصات فنی بسیار خوبی که داشت، به سرعت توانست جایگاه خود را در بین مشتریان پیدا کرده و در طول حیات خود فروش بیش از 200 هزار دستگاهی را در سراسر جهان تجربه کند.

تویوتا GR 86

اکنون نسل جدید تویوتا 86 با ویرایش های اختصاصی تیم GR تویوتا از راه رسیده و قرار است بازیگر جدید خودروهای اسپرت تویوتا در بازارهای جهانی باشد. درحالی که هر دو ساخته تویوتا و سوبارو یک پروژه مشترک هستند، اما تویوتا سعی کرده با دخالت تیم GR در توسعه محصول جدید خود بتواند حس بهتر و رضایت بالاتری هنگام رانندگی با یک خودروی اسپرت به کاربران خود ارائه دهد.

در طراحی ظاهری، هر خودروساز اصلاحات بخصوص خود را اعمال کرده تا محصولاتشان دقیقا شبیه یکدیگر نباشند. سوبارو BRZ طراحی ظریف تری نسبت به تویوتا دارد و از جلوپنجره کوچک تر، اما ورودی هوای بزرگ تری در اطراف سپر استفاده کرده است، اما تویوتا 86 جلوپنجره بزرگ و چراغ های پیشانی تاریک تری دارد و همین موارد باعث شده تا محصول تویوتا چهره جسورتر و تهاجمی تری داشته باشد.

تویوتا GR 86

نسل جدید تویوتا 86 در ابعاد و اندازه خود با طول کلی 4265 میلی متر، عرض 1775 میلی متر، ارتفاع 1310 میلی متر و فاصله بین دو محور 2575 میلی متر ساخته شده است که نسبت به نسل اول خود حدود 25 میلی متر طول بیشتر، 25 میلی متر ارتفاع بیشتر و حدود 5 میلی متر فاصله بین دو محور بیشتری دارد.

بخش فنی تویوتا 86 جدید با اضافه شدن پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر نصب شده به صورت افقی ارتقا پیدا کرده و همچنان با مکش طبیعی هوا به داخل سیلندرهای خود می تواند خروجی قدرت 235 اسب بخاری در محدوده 7000 دور بر دقیقه و گشتاور 250 نیوتن متری در محدوده 3700 دور بر دقیقه تولید کند. حاصل ارسال این نیرو به چرخ ها، حداقل شتاب صفر تا صد 6.3 ثانیه خواهد بود که نسبت به نسل اول حدود 1 ثانیه عملکرد سریع تری داشته است.

با تایید تویوتا، پیشرانه جدید همچون نسل اول تویوتا 86 وزن پایین خود را حفظ کرده و در ابعاد و اندازه کوچکی ساخته شده است و برای انتقال نیرو به چرخ های عقب نیز جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک به خدمت گرفته شده است.

تویوتا GR 86

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد