موضوعات داغ

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید: شورای رقابت عامل تلاطم در بازار خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت و جهش تولید با اشاره به افزایش و تلاطم قیمت خودرو در بازار طی سال های اخیر، اعلام کرد که در طول 2 سال اخیر قیمت خودرو بیش از اندازه افزایش پیدا کرده است و یکی از اصلی ترین عامل تلاطم در بازار خودرو را می توان شورای رقابت عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت و جهش تولید اعلام کرد که قیمت خودروهای داخلی باید به ‌واسطه افزایش تیراژ و کاهش هزینه های تولید به تدریج کاهش پیدا کند، اما ظاهرا عزمی برای این کار وجود ندارد و خودروسازان به جای افزایش تولید و مدیریت هزینه ها، تنها به فکر افزایش قیمت محصولات تولیدی خود هستند. در حال حاضر متاسفانه شرایط به نحوی شده است که خانوارها با درآمد متوسط هم توان خرید یک خودروی معمولی را ندارند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که قیمت کالاها و محصولات در سال 99 براساس مشاهده وضعیت بازار و اظهارات شخص رئیس جمهور، تا سقف قیمتی و بیش از ظرفیت خود افزایش پیدا کرده است. اما متاسفانه هر زمان که قیمت خودرو در بازار از ثبات نسبی برخوردار می شود، این شورای رقابت است که با اعلام خبر افزایش قیمت شرایط نابسامانی را در بازار ایجاد می ‌کند، به همین دلیل بهتر است که به جای چنین تصمیماتی در جهت افزایش قیمت، تولید خودرو افزایش پیدا کرده و عرضه آن زیاد شود تا قیمت‌ ها کاهش پیدا کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/20
رییس شورا رقابت یک موجود کثیفه که دستش باخودروساز شیادتو یک کاسس