موضوعات داغ

آمادگی شرکت تیوان برای تولید موتورهای پرقدرت و کم‌صرف اقدام قابل‌قبولی است

عکس نویسنده
فائزه تیموری
نویسنده
عکس مطلب اول

علی آقا محمدی عضو تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد که آمادگی شرکت تیوان برای تولید موتورهای پرقدرت و کم‌صرف اقدام قابل‌قبولی بوده و باید زمینه حمایت و کمک به آن‌ها برای رسیدن هرچه سریع‌تر به ظرفیت ۵۰۰ هزار دستگاه در سال فراهم شود.

روز پنجشنبه شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت های زیرمجموعه گروه بهمن، طی مراسمی با حضور مجازی دکتر روحانی رئیس جمهوری، علی آقا محمدی عضو تشخیص مصلحت نظام، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، جمعی از نمایندگان مجلس و مقامات عالی‌رتبه کشور افتتاح شد.

علی آقا محمدی عضو تشخیص مصلحت نظام در حاشیه آیین افتتاح کارخانه موتورهای پرقدرت و کم‌مصرف تیوان، با تاکید بر قابل‌تحسین بودن راه‌اندازی و تولید موتورهای یورو ۶ بیان کرد که اعلام آمادگی شرکت تیوان برای تولید موتورهای پرقدرت و کم‌صرف اقدام قابل‌قبولی بوده و باید زمینه حمایت و کمک به آن‌ها برای رسیدن هر چه سریع‌تر به ظرفیت ۵۰۰ هزار دستگاه در سال فراهم شود.

او با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ به‌عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده، بیان داشت که باید موانع و مشکلات مسیر تولیدات برطرف شود؛ همچنین برخی قوانین دست و پا گیر اصلاح شود تا بتوانیم گام مهمی در راستای تحقق عنوان سال برداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌های اجرایی موجب می‌شود تا تولید در اجرایی شدن موفق نباشد، خاطرنشان کرد که باید برای تمامی موانع تولید راه کارهای منطقی و اساسی یافت تا تولیدکنندگانی همچون شرکت تیوان با قدرت مسیر تولید خود را در کشور طی کنند.

گفتنی است از سال ۹۲ حمایت از تیوان جهت تولید موتورهای کم‌

مصرف و مطابق آلایندگی روز دنیا با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد. تیوان تولید خانواده موتورهای سه و چهار سیلندر با توان ۷۵ تا ۱۵۵ اسب بخار و گشتاورهای متفاوت ۱۰۰ تا ۲۵۰ نیوتن‌متر با داخلی‌سازی ۸۵ درصد را به‌عهده دارد. این خانواده موتور با استفاده از مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا دارای توان بالا، مصرف سوخت پایین و استاندارد یورو ۶ هستند. تیوان تولید خود را با ۲۰ هزار دستگاه موتور آغاز کرده و دارای ظرفیت تولید ۱۰ نوع موتور در هر شیفت و سالیانه ۵۰۰ هزار دستگاه است. ۲۰ هزار میلیارد ریال در راه‌اندازی شرکت تیوان سرمایه‌گذاری شده که بزرگترین سرمایه‌گذاری در دو دهه اخیر صنعت خودرو است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد