موضوعات داغ

فراخوان بیش از 82 هزار ام وی ام X22 برای خطر خاموش شدن موتور

عکس مطلب اول

چندی پیش شرکت خودروسازی چری مطابق با الزامات آیین نامه اداره فراخوان محصولات معیوب خودرو و لزوم اقدامات اجرای مقررات، فراخوانی گسترده برای مدیریت و رفع مشکل محصولات معیوب خود صادر کرد که این فراخوان از تاریخ 15 آوریل 2021 شروع شده و در مجموع شامل 82 هزار و 867 دستگاه خودروی چری تیگو 3x می شود، خودرویی که در ایران به نام ام وی ام X22 شناخته شده است (منبع خبر).

طبق اعلام چری، این مشکل باعث خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو شده و بخشی از چری تیگو 3x تولید شده از تاریخ 13 اوت 2016 تا تاریخ 30 آوریل 2019 را شامل می شود.

همانطور که گفته شد، دلیل این فراخوان مربوط به خاموش شدن ناگهانی پیشرانه اتومبیل می شود، زیرا مهار سیم کشی موتور و همچنین رابط سیم قسمت های جلو بر روی موتور ثابت هستند، اما این بخش لرزش بسیار زیادی دارد و ممکن است اختلالی میان اتصالات کانکتورها ایجاد شده و باعث خاموش شدن موتور شود که در حین حرکت می تواند خطر آفرین باشد.

با صدور فراخوان، چری سعی دارد محل اتصال و مهار سیم کشی را تغییر داده و به محل ثابتی منتقل کند تا از خطر احتمالی خاموش شدن موتور حین استفاده جلوگیری کند.

آیا این فراخوان مربوط به مدیران خودرو می شود؟

اینکه این فراخوان مربوط به مدل های عرضه شده در ایران است یا خیر هنوز مشخص نیست، اما قطعاً با توجه به رسمی بودن نمایندگی چری در ایران توسط مدیران خودرو، این شرکت می بایست در صورت شامل بودن مدل های فراخوان شده در ایران، این بازنگری را در مدل های اعلام شده انجام دهد.

خودروبانک سعی می کند در مورد این فراخوان با مدیران خودرو تماس بگیرد و اطلاعات تکمیلی را اطلاع رسانی کند.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/24
دقیقا همین مشکل رو داره ایکس۲۲ مدل۹۶ که خیلیم خطرناکه.نمایندگی مرکزی هم تو دوره گارانتی مراجعه کردیم صرفا یه سنسور دور موتور رو تعویض کردن و مشکل رفع نشده.
1400/1/24
مربوط به ایران نیست
شما برید فکر فراخوان ایران خودرو واسه چکه سقف ۲۰۷ و اینا باشید که باهاتون هماهنگ کردن چیزی نگین
1400/1/25
سلام
در ايران بيش از بيست هزار ايكس 22 فروش رفته و در جاده ها رفت و آمد مي كنند. شما حتي اگر رئيس كارخانه ي مديران خودرو هم باشيد نمي تونيد اينجوري با اطمينان بفرماييد كه مربوط به ايران نيست؟ اتفاقا از اونجايي كه ايران يكي از بازارهاي اصلي فروش ايكس 22 هست، به احتمال خيلي زياد بخشي از اين تعداد در ايران است. لطفا به صرف داشتن يه ماشين اينجوري متعصبانه و احساسي قضاوت نكنيد و به ديگران تهمت نزنيد.بنده سن جنابعالي رو نمي دونم هرچند ميشه راحت حدس زد ولي با عين حال در هر سني باشيد، تهمت زدن روا نيست.
1400/1/25
ماشین من نیز همین مشکل رو داره و 2 ، 3 بار در حین حرکت خاموش شده و باید میدران خودرو فراخوان بده برای حل مشکل
1400/1/25
X22 مدل ۹۶ دارم که برای من هم ۳،۴ بار اتفاق افتاده که البته در سرعت پایین بوده
1400/4/8
ماشین های مدیران خودرو هم این اختلال رو دارن اما همانطور که میبینیم این شرکت از زیر بار این موضوع شانه خالی میکند و فراخوان رسمی نمی دهد بنده x22 دارم و درگیر این مشکل هستم
1400/5/8
متاسفانه برای منم داره اتفاق میفته، x22 مدل 96
کنترل ماشین از دست میره، اگر منجر به تصادف بشه مدیران خودرو واقعا پاسخگو خواهد بود؟
1400/7/25
واقعا متاسفم من یک خانومم و چند بار واسم اتفاق افتاد فکر کردم خودم بلد نیستم یا مشکلی دارم امروز مراجعه کردم نمایندگی گفت ایین نامه دارن شاخ در آوردم الان که سرچ کردم این مطالب رو دیدم
واقعا متاسفم که جون ادم کم ارزش ترین چیز باید باشه واسشون
1401/9/30
منم x22 مدل ۹۷ دارم . بیشتر مواقع مخصوصا سرعت پایین خاموش میکنه و تو سرعت بالا خاموش میشه و یهو گاز میخوره روشن میشه و پیام ناپداری میاد . واقعا سرویس شدم بابت این مشکل و بارها رفتم نمایندگی مرکزی که هر سری گفتن مشکل نداره و ... آخر سر هم گفتن باید خاموش بشه ما ببینم که من گفتم به کارشناس بگو این ماشین دست شما ببر ی هفته باهاش هر جا دوس داری برو با مسیولیت خودم قبول نکردن...حتی فرمانش هم به سمت راننده میکشه و بارها رفتم آخرم درست نشد...
1402/11/21
اتومبیل من هم همین مشکل را داره خیلی هم خطرناکه . چند بار بردم نمایندگی به جای حل مشکل برق ، دیاگ می زدن . و به هر نحو ممکن شانه خالی کردن . یعنی عمرا من از مدیران خودرو اتومبیل بردارم .